Nurek Kartezjusza

Materiał cyfrowy

Prezentacja pt. „Nurek Kartezjusza” obejmuje następujące elementy:

  1. Sposób przygotowania: Opisuje, jak należy się przygotować do eksperymentu „Nurek Kartezjusza”. Zawiera informacje o potrzebnym sprzęcie, takim jak basen, zbiornik wody lub pojemnik, oraz zalecenia dotyczące bezpieczeństwa i odpowiednich środków ostrożności.
  2. Wytłumaczenie eksperymentu: Przedstawia teorię i założenia eksperymentu „Nurek Kartezjusza”. Wyjaśnia, że eksperyment ten polega na zanurzeniu zamkniętego naczynia w wodzie, aby zbadać działanie praw Pascal’a i Archimedesa na obiekty zanurzone w płynie. Omawia, w jaki sposób zmiana objętości płynu w naczyniu wpływa na siły działające na zamknięte ciało.
  3. Instrukcje do samodzielnego wykonania: Przedstawia kroki, jakie należy podjąć, aby przeprowadzić eksperyment „Nurek Kartezjusza” samodzielnie. Instrukcje zawierają informacje na temat umieszczenia zamkniętego naczynia w wodzie, kontrolowania objętości płynu i obserwacji zmiany sił działających na zamknięte ciało. Ponadto, instrukcje podają zalecenia dotyczące pomiarów i bezpiecznego postępowania podczas eksperymentu.
  4. Prawo Pascala i Archimedesa: Wyjaśnia, czym są prawa Pascala i Archimedesa oraz jak są one związane z eksperymentem „Nurek Kartezjusza”. Opisuje prawo Pascala, które mówi, że ciśnienie wywierane na płyn przez zamknięte ciało jest przekazywane jednakowo we wszystkich kierunkach. Ponadto, omawia prawo Archimedesa, które mówi, że ciało zanurzone w płynie otrzymuje siłę wyporu równą ciężarowi wypartego płynu.

Kategorie ogólne Szkoła ponadpodstawowa
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Fizyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo .mp4
Pliki audio
Download Tag , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Matmistrz

MATMISTRZ -Beata Zgoła
Nauczanie matematyki jest moją pasją. Do rozwoju motywuje mnie zaangażowanie dzieci, zaciekawienie, lubię widzieć ich zaskoczenie i radość z osiągniętego celu. Staram się odczarować królową nauk, sprawić, by była przyjazna, interesująca i wkręcająca. Wspólnie z uczniami szukamy jej w różnych dziedzinach życia, odkrywamy jej znaczenie i piękno. Uczniowie pod moim kierunkiem rozwijają się, ale też pokonują swoje ograniczenia.
Bliska mi pedagogika Montessorii-uczenie przez działanie. Dzieci zdobywają wiedzę, kompetencje, umiejętności i doświadczenie poprzez własną spontaniczną aktywność; nauczyciele nie narzucają dzieciom działań, ale współpracują w procesie edukacyjnym. Uważam, że bardzo ważne jest stwarzanie przestrzeni do zdobywania przez uczniów kompetencji, które są ważne przez całe życie człowieka: umiejętność uczenia się, kreatywność, przetwarzanie i interpretowanie informacji, krytyczne myślenie, przedsiębiorczość.
Na moim blogu https://matmistrz.blogspot.com/ opisuję sprawdzone sposoby na uczenie się i nauczanie matematyki. Rodzice i uczniowie znajdą na MATMISTRZU tłumaczenie trudnych zagadnień matematycznych, a nauczyciele pomysły na uatrakcyjnienie swoich lekcji.
Uczniowie pod moim kierunkiem nie tylko rozwijają się, ale pokonują swoje ograniczenia, czasem sięgają nawet po najwyższe nagrody- medale na Mistrzostwach Świata w Speed Stacking.
Tworzę materiały dla uczniów i nauczycieli w Polsce i Włoszech.
FB Matmistrz BZ
https://www.facebook.com/Matmistrz.BZ

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *