„Opowieść wigilijna” Karola Dickensa – speed dating – ćwiczenie dialogowe.

Materiał cyfrowy

Gra oparta na zasadach speed dating, czyli krótkich rozmów, w tym przypadku między bohaterami Opowieści wigilijnej. Dialogi rozwijają kreatywność i przygotowują do pisania opowiadania twórczego.

W zestawie znajduje się 8 tematów dialogowych, ściągawka dotycząca poprawności zapisywania dialogów oraz instrukcja gry.

W klasie należy przygotować minimum osiem stanowisk dialogowych. Zadaniem uczniów jest wejście w rolę narzuconych bohaterów i  przeprowadzenie rozmowy między nimi na konkretny temat. Ważne jest, aby narzucić pewne ramy czasowe na sesje dialogowe. Pary dialogowe mogą się zmieniać według zasad ustalonych przez Was. Po przejściu przez wszystkie tematy uczniowie wybierają sobie jeden z nich i w parach redagują go zgodnie ze sztuką pisania dialogów.

Do dyspozycji podaję osiem tematów dialogów. Tematy dialogowe nawiązują do wydarzeń z Opowieści wigilijnej i poszerzają nieco perspektywę patrzenia na losy bohaterów. Są tam tematy podejmujące alternatywne rozwiązania, po to by uruchomić nieco wyobraźnię dzieci.

Polecam! 

Polski Sztuką Podszyty

Barbara Górska-Berek

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .png
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 5
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 60 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

polski z Barbórką

Zacznę standardowo i powieje chłodem… jestem nauczycielką języka polskiego. A teraz na poważnie… jestem nauczycielką, która po kilkunastu latach pracy w zawodzie, z doświadczeniem szkoły państwowej jak i niepublicznej, stara się w pocie czoła godzić to, co podstawa programowa narzuca, z tym co uważa za realnie istotne i przydatne w kreowaniu umiejętności polonistycznych młodego człowieka.Tworzę ten profil z myślą o takich nauczycielach jak ja, którym trochę niewygodnie było w systemowych kapciach rodem z PRL-u i szukają podobnie jak ja inspiracji na lekcje bazujące na relacji z uczniem, na lekcje pozbawione patosu płynącego spod tablicy, na lekcje, w których ster oddaje się uczniom i wreszcie oddaje się odpowiedzialność za proces uczenia się w ręce młodych ludzi.Dlaczego „polski SZTUKĄ podszyty”? Na moich lekcjach poszukuję przestrzeni do doświadczeń artystycznych. Ponieważ jestem absolwentką klasy profilowanej plastycznej, w duszy oprócz literatury rzecz jasna, grają mi wszelkie techniki plastyczne. Pracuję w nurcie "budzących się polonistów" z uwzględnieniem oceniania kształtującego.Pragnę podzielić się z Wami moimi nieprzeciętnymi pomysłami na lekcje i oddać ducha mojej codziennej pracy, trochę odczarować nudny język polski i pozwolić dzieciom i młodzieży na nieskrępowane budowanie poczucia ich własnej wartości.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *