Po co mi geometria? (klasa 5-7)

Uczniowie często się zastanawiają, dlaczego maja się uczyć geometrii, czy im się przyda w przyszłości. Dlatego stworzyłyśmy kartę pracy, w której uczniowie mogą poznać zastosowanie geometrii w życiu codziennym. Zadania zrobiłyśmy w formie stacji zadaniowych, a kartę odpowiedzi w formie osi czasu. Aby poznać kiedy przyda im się poszczególne zagadnienie, trzeba wykonać obliczenie zapisane na każdej stacji.

Dla kogo:

  • Uczniów szkół podstawowych (klasa  5-7)

 

Przeznaczenie:

  • Na lekcję utrwalającą wiadomości z geometrii
  • Na dowolną lekcję, na której chcemy zrobić powtórkę geometrii
  • Do pracy grupowej lub w parach.
  • Na zastępstwa, zajęcia wyrównawcze.

 

Zestaw zawiera:

  • 6 zadań, pokazujących gdzie w życiu codziennym przydaje się geometria
  • Plansza do uzupełniania odpowiedzi w formie osi czasu
  • Odpowiedzi do zadań
  • Instrukcję wykonania zadania

 

Dane techniczne:

Format: PDF

Liczba stron łącznie: 8

Liczba plików: 1

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 8
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 15 - 30 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

przestrzenpozytywnejedukacji

Cześć! Nazywam się Ola Jakubczak, jestem matematyczką, absolwentką psychologii pozytywnej i twórczynią Przestrzeni Pozytywnej Edukacji. Razem z Dorotą Walter (również matematyczką) sprawiamy, że nauka matematyki jest łatwiejsza, a także dbamy o wyposażenie ucznia w kompetencje przyszłości, umiejętności przydatne w dalszej edukacji, pracy i życiu codziennym.

Naszą misją jest odczarowanie matematyki i edukacji. Tworzymy przestrzeń pozwalającą uczniom poczuć się pewnie i rozwinąć skrzydła. Dbamy o to, aby lekcje były ciekawe, angażujące, tworzymy własne materiały edukacyjne, gry oraz zabawy matematyczne. Nieustannie się rozwijamy, szukamy nowych form i metod nauczania, żeby każda lekcja była niezwykłą, pełną pozytywnych emocji, przygodą. Ucząc matematyki, uczymy kompetencji potrzebnych uczniom w kolejnych etapach nauki, pracy i życiu. Poza treściami matematycznymi i przygotowaniem do egzaminu, uczymy planowania nauki, tworzenia notatek, metod efektywnego uczenia się, sposobów na motywację, radzenie sobie ze stresem egzaminacyjnym i wielu innych potrzebnych umiejętności.

Wspieramy również rodziców i nauczycieli, ich rozwój, dbanie o siebie, swoje granice aby mogli czuć się spełnieni i szczęśliwi oraz mieli siłę, wiedzę i umiejętności potrzebne do wsparcia ucznia w procesie edukacji. Szerzymy edukację pozytywną, czyli opartą na zasobach, w atmosferze empatii, szacunku i akceptacji, bo wiemy, że to najlepsza droga, a zmieniając swoje “podwórko”, przyczyniamy się do czegoś większego i tym samym mamy wpływ na obraz edukacji w Polsce.

To od nas zależy jak będzie wyglądało jutro ?

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *