GALERIA | |
Kategorie ogólne | Rozwój nauczyciela/Kursy/Szkolenia/Webinary |
Klasa/wiek | 2-3 lata, 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3 |
Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
Dokumenty | .docx |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, Pedagog specjalny, Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, zadaniespecjalne |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 5 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | 15 - 30 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Wzór sprawozdania z zajęć korekcyjno-kompensacyjnych!
Czy musisz przygotować sprawozdanie z zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, ale brakuje Ci czasu lub pewności, jak zrobić to zgodnie z wytycznymi?
Mam dla Ciebie gotową inpirację!
Dokument jest:
Logicznie zorganizowany – czytelne sekcje: cele, metody, efektywność.
Indywidualnie dopasowany – szczegółowy opis dostosowania metod pracy do potrzeb ucznia.
Kompleksowy – uwzględnia mocne strony dziecka oraz obszary wymagające dalszej pracy.
Co znajdziesz w dokumencie?
Organizacja zajęć:
Szczegółowy opis formy prowadzenia zajęć (indywidualne/grupowe), czasu trwania oraz podstaw prawnych realizacji programu.
Cele i zakres działań:
Jasno określone cele terapeutyczne, takie jak wspieranie percepcji słuchowej, wzrokowej, koncentracji czy motoryki dużej i małej.
Metody i formy pracy:
Precyzyjnie opisane metody dostosowane do potrzeb ucznia, np. elementy Metody Dobrego Startu, Montessori czy integracji sensorycznej.
Użycie wizualnych pomocy dydaktycznych, ćwiczeń ruchowych oraz aktywności wspierających rozwój poznawczy.
Opis przebiegu zajęć i postępów:
Konkretne przykłady działań podejmowanych podczas zajęć oraz osiągniętych efektów, takich jak poprawa w koncentracji, koordynacji czy umiejętnościach matematycznych.
Uwagi dotyczące pracy z uczniem:
Opis strategii pracy z uczniem, w tym stosowanie pozytywnych wzmocnień, dostosowanie otoczenia edukacyjnego oraz indywidualizacja tempa pracy.
Mocne strony dziecka:
Wskazanie obszarów, w których uczeń wykazuje szczególne postępy i zaangażowanie, np. chęć podejmowania wyzwań czy rozwój umiejętności matematycznych.
Obszary wymagające dalszej pracy:
Szczegółowa analiza trudności ucznia, takich jak rozwijanie zdolności językowych, samokontrola czy percepcja słuchowa, wraz z rekomendacjami działań wspierających.
Ocena efektywności zajęć:
Podsumowanie osiągniętych rezultatów, wskazanie skuteczności zastosowanych metod oraz ich wpływu na rozwój ucznia.
Wnioski i rekomendacje do dalszej pracy:
Rekomendacje dotyczące kontynuacji zajęć, dalszej diagnozy oraz stosowania konkretnych metod i ćwiczeń wspierających rozwój dziecka.
Podsumowanie:
Zwięzła ocena realizacji zajęć w kontekście zgodności z przepisami prawa i założonymi celami terapeutycznymi.
Wskazanie zasadności dalszego wsparcia edukacyjno-terapeutycznego.
Dla kogo jest ten wzór?
Nauczycieli prowadzących zajęcia terapeutyczne.
Specjalistów pracujących z dziećmi z trudnościami w nauce.
Osób przygotowujących sprawozdania dla poradni psychologiczno-pedagogicznych.
sprawozdanie z zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
wzór sprawozdania dla nauczycieli
jak napisać sprawozdanie terapeutyczne
zajęcia terapeutyczne dla dzieci z trudnościami
dokumentacja zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
pomoc dla dzieci z trudnościami w nauce
przykłady sprawozdań dla poradni psychologiczno-pedagogicznej
korekcyjno-kompensacyjne metody pracy
wzór raportu dla nauczycieli
zajęcia z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych
metody terapeutyczne w edukacji specjalnej
programy terapeutyczne dla dzieci
opis zajęć terapeutycznych krok po kroku
skuteczne techniki korekcyjno-kompensacyjne
edukacja specjalna sprawozdanie nauczyciela
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź