Emocjonalnik. Poradnik efektywnego zarządzania swoimi emocjami.

Materiał cyfrowy

Ten ebook został stworzony specjalnie dla rodziców, nauczycieli i opiekunów, którzy chcą pomóc dzieciom w zrozumieniu i wyrażaniu swoich emocji. Emocje są naturalną częścią życia każdego człowieka, dlatego ważne jest, aby dzieci nauczyły się rozpoznawać, nazwać i odpowiednio reagować na swoje uczucia.

Książka zawiera porady, ale również plakaty i ćwiczenia związane z emocjami w pracy z dziećmi. Plakaty są wspaniałym narzędziem edukacyjnym, które pomaga dzieciom zidentyfikować różne emocje i zrozumieć, że każda z nich jest ważna i ma swoje miejsce. Ćwiczenia natomiast pozwolą dzieciom praktykować wyrażanie emocji i rozwijać umiejętność radzenia sobie z nimi.

W ebooku znajdziesz wiele przykładowych plakatów z ilustracjami różnych emocji, takich jak radość, smutek, złość, strach, zaskoczenie i zazdrość. Każdy plakat ma prosty opis danej emocji, co ułatwia dzieciom zrozumienie i zapamiętanie jej.

Ćwiczenia, które znajdziesz w ebooku, zostały opracowane w taki sposób, aby angażować dzieci i rozwijać ich umiejętności emocjonalne. Niektóre z ćwiczeń można wykonywać samodzielnie, a inne mogą być realizowane w grupie. Warto poświęcić trochę czasu na przeprowadzenie tych ćwiczeń, ponieważ pomagają one dzieciom lepiej poznać swoje emocje i nauczyć się odpowiednich strategii radzenia sobie z nimi.

Dzięki temu poradnikowi będziesz mógł/a skutecznie wspierać dzieci w rozwijaniu ich kompetencji emocjonalnych. Pamiętaj, że każde dziecko jest inne i ma własne unikalne doświadczenia emocjonalne. Dlatego ważne jest, aby zachować cierpliwość i dostosować podejście do indywidualnych potrzeb każdego dziecka.

Pamiętaj, że emocje są naturalną częścią naszego życia, dlatego ważne jest, aby nauczyć dzieci, że nie ma złych czy dobrych emocji, a to, jak je wyrażamy i reagujemy na nie, może wpływać na jakość naszego życia.

Życzę Ci owocnej pracy z ebookiem i satysfakcji z widocznego postępu w rozwoju emocjonalnym dzieci!

Anna Staręga

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 1-3)
Klasa/wiek 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .jpg
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 31 - 40
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 15 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Akademia Kreatywności

Anna Staręga – nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie, wieloletni trener efektywnego uczenia się opartego na naturalnych predyspozycjach dziecka, konsultant w obszarze metod efektywnej nauki, grafonoter.

Jestem nauczycielem historii. Jak zaczynałam swoją zabawę z edukacją, wydawało mi się, że będę uczyć najciekawszego przedmiotu pod słońcem. Szybko okazało się, że uczniowie nie podzielają mojego entuzjazmu. Zaczęłam więc szukać przyczyny. Okazało się, że ich dotychczasowa przygoda z historią oznaczała konieczność wkuwania na pamięć dat, zagadnień. Byłam przerażona... Ja takiej historii też bym nienawidziła. Opracowałam więc projekt, którego celem było nauczyć dzieciaki rozumieć historię. Uczyliśmy się nie tyle samego materiału, co sposobów na zrozumienie poszczególnych treści i wiązanie faktów. Tak powstał projekt 5 KROKÓW DO SKUTECZNEJ NAUKI. Później zauważyłam, że moim uczniom jest łatwiej rozwijać umiejętności historyczne (analiza, wnioskowanie, łączenie faktów, ulokowanie wydarzenia w czasie) jeśli tłumacząc trudniejsze zagadnienia, wzbogacam je prostymi rysunkami. Okazało się, że działały jak supły pamięci. Zaczęłam więc tworzyć GRAFONOTKI Z HISTORII, czyli notatki oparte o zasady myślenia wizualnego. A później już poszło samo - powstał metodownik, czyli zbiór metod na skuteczną naukę historii. Zaczełam się zastanawiać, czy moje sposoby są zarezerwowane wyłącznie dla historii, czy można je wykorzystać szerzej. Na to pytanie odpowiedzieli mi sami uczniowie, przynosząc np. grafonotki z innych przedmiotów. Pomyślałam, że skoro metody są uniwersalne warto byłoby się nimi podzielić. I tak narodziło się moje dziecko - Akademia Kreatywności. Projekt w którym uczę, jak się uczyć. Książka „Koń by się uśmiał, czyli historia z przymrużeniem oka”, to kolejny pomysł na zaciekawienie uczniów przedmiotem, konkretna propozycja skutecznej nauki.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *