Polonistyczne Taboo – od starożytności do oświecenia

Materiał cyfrowy

Polonistyczne Taboo

Angażująca gra, która ułatwia zapamiętywanie pojęć, motywów, bohaterów, a jednocześnie bawi i stawia wyzwania przed uczniami.

Możliwości
Uczniowie mogą grać w parach lub małych grupach (ok. 4-osobowych). 
Wersja 1. – Taboo. Możemy wykorzystać materiał do powtórek z epoki/epok. Uczniowie dzielą karty między sobą, nie podglądając. Zapoznają się z terminami, które wylosowali (warto dać uczniom z 5 minut, żeby mogli poszukać znaczeń terminów, które sprawiają im trudność, bądź po prostu ich nie pamiętają). Następnie wskazujemy, która osoba zaczyna (np. można powiedzieć, że zaczyna osoba, która jest najstarsza/najmłodsza w grupie – to pozwoli się też szybko zintegrować) i zgodnie z ruchem wskazówek zegara kolejne osoby próbują naprowadzić innych na termin znajdujący się na karcie, bez używania słów poniżej. 
Wersja 2. Odwrócone Taboo – wykorzystanie materiału do utrwalenia pojęć. Uczeń – odwrotnie niż w taboo – ma wykorzystać wszystkie terminy, które są pod hasłem. Inni zgadują. Dzięki temu uczniowie uczą się definiowania pojęć, tworzenia zdań i poszerzają swój zasób słownictwa.

-> Elementy rywalizacji: osoba, która zgadnie termin, zabiera kartę jako punkt – pod koniec zajęć można zapytać, kto ile ma kart.
-> Jeżeli nikt nie jest w stanie odgadnąć hasła, można polecić uczniowi, żeby na razie odłożył kartę i później, razem z innymi osobami w grupie, spróbował podjąć refleksję, czemu akurat to hasło sprawiło trudność.

Oczywiście wersji jest mnóstwo – najważniejsze, żeby zrealizowała Twój cel dydaktyczny 🙂

Co zawiera materiał?
W pliku znajduje się 120 kart z hasłami. Na jednej stronie jest 8 kart. Dzięki takiej ilości nauczyciel może wybrać sobie terminy, które uważa za istotne, i nie musi korzystać z tych, które nie były wprowadzane na lekcjach. 

Starożytność: 32 hasła + 8 haseł z Biblii
Średniowiecze: 24 hasła
Renesans: 16 haseł
Barok: 16 haseł
Oświecenie: 24 hasła

Dobrej zabawy! 🙂

Kategorie ogólne Szkoła ponadpodstawowa
Klasa/wiek Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .pdf
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 16
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

klaudia-g

Jestem nauczycielem języka polskiego, logopedą, tutorem, trenerem. Od siedmiu lat pracuję w edukacji, w której wdrażam oraz rozwijam filozofię myślenia krytycznego, wykorzystując różne narzędzia i metody. Swoją rolę w nauczaniu określam jako bycie mentorem, przewodnikiem stawiającym na partnerską relację z uczniem. Uwielbiam tworzyć lekcje interdyscyplinarne, które pozwalają uczniowi szerzej spojrzeć na otaczającą go rzeczywistość.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *