Scenariusz: Sztuczki matematyczne

Materiał cyfrowy

Scenariusz na ciekawe zajęcia pozalekcyjne lub przerywnik lekcji matematyki.
Za pomocą rachunku algebraicznego można przeprowadzić wyjaśnienie zastosowanych sztuczek np. ze starszymi uczniami SP -klasy 7 i 8.
Materiał można wykorzystać także przy tematach na dowodzenie w klasie 8. Z jednej strony ciekawa rozrywka, z drugiej uzasadnianie i argumentowanie.
Dla młodszych uczniów zamieściłam graficzne uzasadnienie dwóch sztuczek.
WSKAZÓWKI
Drukuję instrukcje dla uczniów, rozdaję kalkulatory i proszę o wykonanie poleceń.
Proszę uczniów o podanie wyniku, a ja mając ściągę dla nauczyciela odpowiadam, jak jest data urodzenia, czy wybrana liczba.
Uczniom zdradzam sekret dopiero pod koniec lekcji, prosząc, aby pobawili się z rodzicami w domu. Przy okazji ćwiczymy umiejętność czytania ze zrozumieniem.
Sztuczki są znane dotyczą odgadywania liczby pomyślanej, czy daty urodzenia. Materiał, który opracowałam jest gotowy do skserowania, a w części dla nauczyciela znajdują się wyjaśnienia zebranych sztuczek.

Film prezentujący materiał: https://youtu.be/z91T0gkyIKA

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .docx
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Matmistrz

MATMISTRZ -Beata Zgoła
Nauczanie matematyki jest moją pasją. Do rozwoju motywuje mnie zaangażowanie dzieci, zaciekawienie, lubię widzieć ich zaskoczenie i radość z osiągniętego celu. Staram się odczarować królową nauk, sprawić, by była przyjazna, interesująca i wkręcająca. Wspólnie z uczniami szukamy jej w różnych dziedzinach życia, odkrywamy jej znaczenie i piękno. Uczniowie pod moim kierunkiem rozwijają się, ale też pokonują swoje ograniczenia.
Bliska mi pedagogika Montessorii-uczenie przez działanie. Dzieci zdobywają wiedzę, kompetencje, umiejętności i doświadczenie poprzez własną spontaniczną aktywność; nauczyciele nie narzucają dzieciom działań, ale współpracują w procesie edukacyjnym. Uważam, że bardzo ważne jest stwarzanie przestrzeni do zdobywania przez uczniów kompetencji, które są ważne przez całe życie człowieka: umiejętność uczenia się, kreatywność, przetwarzanie i interpretowanie informacji, krytyczne myślenie, przedsiębiorczość.
Na moim blogu https://matmistrz.blogspot.com/ opisuję sprawdzone sposoby na uczenie się i nauczanie matematyki. Rodzice i uczniowie znajdą na MATMISTRZU tłumaczenie trudnych zagadnień matematycznych, a nauczyciele pomysły na uatrakcyjnienie swoich lekcji.
Uczniowie pod moim kierunkiem nie tylko rozwijają się, ale pokonują swoje ograniczenia, czasem sięgają nawet po najwyższe nagrody- medale na Mistrzostwach Świata w Speed Stacking.
Tworzę materiały dla uczniów i nauczycieli w Polsce i Włoszech.
FB Matmistrz BZ
https://www.facebook.com/Matmistrz.BZ

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *