Stacje zadaniowe – składnia

Materiał cyfrowy

Oto zestaw pięciu zadań sprawdzających umiejętności ze składni:

·       konstruowanie wykresów zdania pojedynczego i nazywanie części zdania,

·       znajomość typów zdań współrzędnie złożonych, ich wykresów i charakterystycznych dla nich spójników,

·       przyporządkowywanie wykresów zdań złożonych (w tym konstrukcji z imiesłowowym równoważnikiem zdania),

·       odróżnianie zdań od równoważników zdań,

·       przekształcanie konstrukcji składniowych – zdań w równoważniki, zdań pojedynczych w złożone i na odwrót.

Zadania przeznaczone są dla uczniów klas 7-8.

Przygotowane zostały tak, że każde z nich znajduje się na oddzielnej stronie – łatwo więc przygotować całą zabawę. Jak to zrobić? Dzielimy klasę na 5 grup i przygotowujemy 5 stanowisk do pracy. Na każdym stanowisku kładziemy jedno zadanie. Każda z grup ma na wykonanie zadania 5 minut, potem zmieniają stację i wykonują kolejne zadanie. Rozwiązanie pokazują nauczycielowi, który zapisuje punkty. Po zrobieniu wszystkich zadań, rozwiązania (i ewentualne trudności, najczęstsze błędy) są omawiane wspólnie (najlepiej gdy każda grupa omówi zadanie, które zrobiła dobrze, nauczyciel tylko uzupełnia w razie potrzeby).

Zestaw zawiera 5 zadań, tabelę do zliczania punktacji oraz odpowiedzi [11 stron].

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Recenzje

  • Super powtórka!

    Bardzo ciekawie opracowane stacje. Wykorzystałam w trakcie lekcji powtórzeniowej ze składni w kl. 8. Uczniom bardzo się podobało 🙂

    Dla 23 z 46 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • Napisz recenzję

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *