Stacje zadaniowe z ułamków dziesiętnych, lekcja w terenie.

Materiał cyfrowy

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby matematyki uczyć się także w parku.
Proponuję uniwersalny materiał, który sprawdzi się w parku, na boisku szkolnym , w sali lekcyjnej, na korytarzu.
Natomiast w nauczaniu zdalnym wykorzystujemy prezentację z hiperłączami np. do pracy w pokojach w MsTeams.
Można tez wydrukować stacje np. 4 na jednej kartce, poprosić uczniów o porozcinanie kartek i ułożenie ich w odpowiedniej kolejności.
Forma lekcji z wykorzystaniem stacji zadaniowych bardzo aktywizuje uczniów i wprowadza ruch na lekcji matematyki.
Stacje wieszamy na drzewach, płocie , na ścianie w klasie, tutaj ogranicza nas tylko teren, na którym mogą poruszać się uczniowie.
Dzieci dzielimy na grupy. Wskazujemy każdej grupie inną stację, od której ma rozpocząć rozwiazywanie zadań. Wybrana odpowiedź poprowadzi uczniów do kolejnej stacji. Jednak tylko poprawne odpowiedzi przeprowadzą przez wszystkie stacje. W ten sposób wszystkie zadania powinny zostać przez uczniów rozwiązane. Jeśli uczniowie wrócą do stacji, na której już byli, to znaczy, że popełnili błąd. Wówczas albo sami szukają błędu, albo wskazuję im stację, na której popełnili błąd.
Szczegółowo wykorzystanie opracowywanego materiału opisałam na moim blogu MATMISTRZ „Stacje zadaniowe w nowej odsłonie”.

Zakres umiejętności: klasa 4 – powtórzenie wiadomości o ułamkach dziesiętnych.
1. Zamiana ułamków zwykłych na ułamki dziesiętne i odwrotnie.
2. Porównywanie ułamków dziesiętnych.
3. Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.
4. Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100,1000.
5. Zamiana jednostek monetarnych, długości i masy.
6. Odczytywanie informacji z tabel.

Dlaczego warto skorzystać z moich materiałów:
1. W pełni opracowany materiał do wykorzystania na lekcji z powtórzenia ułamków dziesiętnych. Do prezentacji dołączone są odpowiedzi dla nauczyciela.
2. Duża oszczędność czasu, opracowanie zadań zajmuje bardzo dużo czasu.
3. Stacje są przygotowane w formie prezentacji do odczytu, którą można także wydrukować i wykorzystać w nauczaniu stacjonarnym np. powiesić na ścianie w klasie, na drzewie lub płocie na boisku szkolnym.
4. Wystarczy raz wydrukować materiał i wykorzystywać wielokrotnie.
5. Kolorowe stacje, wzbudzają zainteresowanie dzieci.
6. Uczniowie pracują w grupach, współpracują. Uczą się na błędach, samodzielnie ich szukają, uczą się samokontroli.
7. Kolejność zadań wyznacza poprzednie rozwiązanie -urozmaicenie lekcji, a tym samym zwiększona aktywność uczniów.
8. Dla nauczyciela dołączam rozwiązania zadań i kolejność stacji.
#stacjezadaniowe #ułamkidziesiętne #pracawgrupach #lekcja w terenie

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pptx
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Matmistrz

MATMISTRZ -Beata Zgoła
Nauczanie matematyki jest moją pasją. Do rozwoju motywuje mnie zaangażowanie dzieci, zaciekawienie, lubię widzieć ich zaskoczenie i radość z osiągniętego celu. Staram się odczarować królową nauk, sprawić, by była przyjazna, interesująca i wkręcająca. Wspólnie z uczniami szukamy jej w różnych dziedzinach życia, odkrywamy jej znaczenie i piękno. Uczniowie pod moim kierunkiem rozwijają się, ale też pokonują swoje ograniczenia.
Bliska mi pedagogika Montessorii-uczenie przez działanie. Dzieci zdobywają wiedzę, kompetencje, umiejętności i doświadczenie poprzez własną spontaniczną aktywność; nauczyciele nie narzucają dzieciom działań, ale współpracują w procesie edukacyjnym. Uważam, że bardzo ważne jest stwarzanie przestrzeni do zdobywania przez uczniów kompetencji, które są ważne przez całe życie człowieka: umiejętność uczenia się, kreatywność, przetwarzanie i interpretowanie informacji, krytyczne myślenie, przedsiębiorczość.
Na moim blogu https://matmistrz.blogspot.com/ opisuję sprawdzone sposoby na uczenie się i nauczanie matematyki. Rodzice i uczniowie znajdą na MATMISTRZU tłumaczenie trudnych zagadnień matematycznych, a nauczyciele pomysły na uatrakcyjnienie swoich lekcji.
Uczniowie pod moim kierunkiem nie tylko rozwijają się, ale pokonują swoje ograniczenia, czasem sięgają nawet po najwyższe nagrody- medale na Mistrzostwach Świata w Speed Stacking.
Tworzę materiały dla uczniów i nauczycieli w Polsce i Włoszech.
FB Matmistrz BZ
https://www.facebook.com/Matmistrz.BZ

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *