-
PROPOZYCJA DLA NAUCZYCIELI 4-8 oraz SZKOŁY ŚREDNIEJ NA GODZINĘ WYCHOWAWCZĄ lub AKCJĘ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO.
-
Materiał zawiera stragan dla grupy/klasy (po wydrukowaniu jest to 9 kartek A4, 3×3) oraz stragan mocy szkoły (po wydrukowaniu 25 kartek A4, 5×5)Propozycja wykorzystania na lekcji:
Uczniowie dostają kartę pracy przedstawiającą skrzynię, na której wypisują swoje pasje, umiejętności, talenty. Następnie prezentują swoje skrzynie reszcie klasy przyczepiając je na grupowym straganie.
-
Nauczyciel podsumowuje to ćwiczenie zadając uczniom pytania:
-
Co wykonane ćwiczenie pokazuje w odniesieniu do naszej grupy? (docenienie wartości różnorodności, wnoszenie do grupy różnych umiejętności i zalet)
-
Co czyni grupę/klasę silną? (różnorodność, tolerancja, docenienie siebie i innych)
-
Co zyskuje grupa dzięki różnorodności? (współpraca w grupie, pomoc innym, podnoszenie jakości pracy grupy, tworzenie wyjątkowości grupy)
Propozycja aktywności dla Samorządu Uczniowskiego:
Klasy lub chętni uczniowie przywieszają skrzynie ze swoimi mocnymi stronami na wspólnym straganie mocnych stron szkoły. Jak to technicznie wykonać? Przywieszamy stragan z mocami szkoły w widocznym miejscu, przy straganie zostawiamy skrzynki (już wydrukowane) i informację, że zapraszamy chętne osoby do udziału w tworzeniu straganu mocnych stron szkoły. Każdy chętny uczeń bierze skrzynię i zapisuje na niej (może być anonimowo) swoje moce (może również ozdobić swoją skrzynię) i przywiesza na straganie mocy szkoły. Powstała w ten sposób gazetka ścienna będzie aktualna przez cały rok szkolny.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Zajęcia kreatywne |
Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Materiały na zajęcia wychowawcze |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Dekoracja, gazetka, Godzina wychowawcza, Gra, Motywacja, rozwój, zabawa, zadania, zadanie |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź