Sztafeta zadaniowa – RÓWNANIA

Materiał cyfrowy

Sztafety zadaniowe organizują pracę
w grupach, uczniowie uczą się współpracy, uzasadniania swojego zdania, argumentowania. Nauczyciel ma okazję zaobserwować, jak uczniowie pracują oraz jakie strategie przyjmują rozwiązując zadania, czy radząc sobie z błędami.
Uczeń potrafi:
1. Sprawdzać, czy dana liczba jest rozwiązaniem równania.
2. Rozwiązywać równania pierwszego stopnia z jedną niewiadomą: z wyrażeniami algebraicznymi, nawiasami i ułamkami.
3. Określać liczbę rozwiązań równania.
Na lekcję należy przygotować:
1. Kartki z zadaniami w tylu kolorach, ile grup chcemy mieć. Ja najczęściej mam 7 grup 3 osobowych.
2. Klucz odpowiedzi dla nauczyciela, aby móc sprawnie sprawdzać poszczególne zadania. Najlepiej mieć całe rozwiązania zadań.
3. Kartki na stoły w takich kolorach, jak wydrukowane zadania. Wówczas bardzo szybko można zlokalizować grupę, której należy oddać zadanie np. do poprawy.
4. Kartki do rozwiązania, wystarczą A5 lub połowa A5. Jedno zadanie, na jednej kartce.
5. Patyczki do losowania grup lub inny sposób podziału na grupy.
6. Magnesy 7 grup x 2 sztuki do przyczepienia kartek na tablicy.
Organizacja lekcji:
1. Uczniów dzielimy na grupy.
2. Przyczepiamy zadania do tablicy, kartki nacinamy, aby uczniowie mogli łatwo oderwać zadania.
3. Na stołach układamy kartki w odpowiednich kolorach oraz dajemy pisak w takim samym kolorze jak zadania.
4. Wybrana osoba z każdej grupy podchodzi do tablicy, zabiera jedno zadanie.
5. Uczniowie w grupach rozwiązują zadanie, każde na osobnej kartce. Kartki oznaczają kolorem grupy. Następnie przynoszą nauczycielowi na tzw. STÓŁ EKSPERCKI. Nauczyciel sprawdza zadanie.
6. Uczniowie zabierają następne zadanie i je rozwiązują.
7. W przypadku błędnych rozwiązań nauczyciel oddaje zadanie do poprawy. Nie wskazuje błędu, uczniowie sami szukają błędu i poprawiają rozwiązanie. Za każdym razem oddajemy uczniom błędnie rozwiązane zadania.
8. Zaznaczamy na karcie odpowiedzi, zadania, które rozwiązały poszczególne grupy, a także to, ile razy zadania wracały do grup (opcjonalnie).
9. Zaznaczamy na karcie odpowiedzi, zadania, które rozwiązały poszczególne grupy, a także to, ile razy zadania wracały do grup (opcjonalnie).

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Matmistrz

MATMISTRZ -Beata Zgoła
Nauczanie matematyki jest moją pasją. Do rozwoju motywuje mnie zaangażowanie dzieci, zaciekawienie, lubię widzieć ich zaskoczenie i radość z osiągniętego celu. Staram się odczarować królową nauk, sprawić, by była przyjazna, interesująca i wkręcająca. Wspólnie z uczniami szukamy jej w różnych dziedzinach życia, odkrywamy jej znaczenie i piękno. Uczniowie pod moim kierunkiem rozwijają się, ale też pokonują swoje ograniczenia.
Bliska mi pedagogika Montessorii-uczenie przez działanie. Dzieci zdobywają wiedzę, kompetencje, umiejętności i doświadczenie poprzez własną spontaniczną aktywność; nauczyciele nie narzucają dzieciom działań, ale współpracują w procesie edukacyjnym. Uważam, że bardzo ważne jest stwarzanie przestrzeni do zdobywania przez uczniów kompetencji, które są ważne przez całe życie człowieka: umiejętność uczenia się, kreatywność, przetwarzanie i interpretowanie informacji, krytyczne myślenie, przedsiębiorczość.
Na moim blogu https://matmistrz.blogspot.com/ opisuję sprawdzone sposoby na uczenie się i nauczanie matematyki. Rodzice i uczniowie znajdą na MATMISTRZU tłumaczenie trudnych zagadnień matematycznych, a nauczyciele pomysły na uatrakcyjnienie swoich lekcji.
Uczniowie pod moim kierunkiem nie tylko rozwijają się, ale pokonują swoje ograniczenia, czasem sięgają nawet po najwyższe nagrody- medale na Mistrzostwach Świata w Speed Stacking.
Tworzę materiały dla uczniów i nauczycieli w Polsce i Włoszech.
FB Matmistrz BZ
https://www.facebook.com/Matmistrz.BZ

Recenzje

  • Sztafeta zadaniowa - równania

    Cóż to za aktywizacja uczniów! Lekka konkurencja oczywiście również się znalazła. Naprawdę warto! Stół ekspercki także odczuwa presję czasu i „analizuje” swoją szybkość sprawdzania prac 😉

    Dla 30 z 58 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • Napisz recenzję

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *