WYPOWIEDŹ ARGUMENTACYJNA W SZKOLE PONADPODSTAWOWEJ KROK PO KROKU

Materiał cyfrowy

        Materiał przeznaczony jest dla uczniów liceum, szczególnie osób będących dopiero  na początku drogi w zakresie samodzielnego redagowania wypowiedzi argumentacyjnej. Składa się z obszernych  podpowiedzi, które początkowo bezradnemu, ale pracowitemu uczniowi pomogą krok po kroku komponować własną wypowiedź w wymaganej formie. Materiał oparty jest na konkretnych tematach, które uczeń może opracować samodzielnie lub      z pomocą nauczyciela.  Możliwe, że będzie pomocny przy edukacji domowej. Został sprawdzony podczas realnej pracy licealistów i w ich opinii okazał się pomocny.

     Biorąc pod uwagę potencjalnego adresata niniejszego materiału, proponuję tematy                            i podpowiedzi oparte na tekstach poznawanych w klasach pierwszej i drugiej szkoły ponadpodstawowej, kiedy to pierwsze próby redagowania wypowiedzi argumentacyjnej bywają dla ucznia niełatwym wyzwaniem.

Każdy zestaw liczy cztery strony a w nich znajdują się:

·       opis materiału;

·       wskazówki w czterech krokach – opis działań, które pozwolą zrealizować temat;

·       podpowiedzi w zakresie stosowanego  słownictwa i spójności tekstu;

·       karta samooceny, szczegółowo określającą kryteria, które winna spełnić praca.

Niniejszy materiał dotyczy tematu Rodzice i dzieci- relacja nie zawsze łatwa i wymaga odwołania do lektury obowiązkowej- Romea i Julii Szekspira.

 

Kategorie ogólne Szkoła ponadpodstawowa
Klasa/wiek Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Język polski
Dokumenty
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 4
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 90 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

LEKCJA POLSKIEGO

Jestem nauczycielką dyplomowaną języka polskiego i etyki. W szkole podstawowej uczę od ponad dwudziestu lat, od kilku mam także okazję pracować z licealistami. Tworzę sporo materiałów autorskich, starając się dostosowywać metody pracy do potrzeb konkretnej grupy. Swoje pomysły prezentuję na stronie Lekcja polskiego na FB oraz w kilku grupach nauczycielskich.
( https://www.facebook.com/profile.php?id=100064046290164)

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *