WYZWANIA JĘZYKOWE Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

Materiał cyfrowy

Przekazuję w wasze ręce WYZWANIA JĘZYKOWE z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego.

W skład pakietu wchodzi 10 wyzwań językowych m.in. poetycki twister, głosowy teatr, lingwistyczne łamańce, czas na dialekt, kalambury językowe, słowny miks, abecadło na wesoło.

Jedne z wyzwań są mniej angażujące i dość szybkie, na inne potrzeba nawet około 20 minut. Zabawa na dwie godziny lekcyjne gwarantowana.

Ostatnie wyzwanie to petarda! Uczniowie skanują kod QR i oglądają film ze ścieżką dźwiękową w dialekcie śląskim. Jak się domyślacie, zadanie spodoba się Waszym podopiecznym.

Uczniowie pracują w grupach losując wyzwania lub traktujemy grę rywalizacyjnie na zasadzie jedno wyzwanie dotyczące wszystkich grup.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty
Pliki graficzne .png
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 2
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 60 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

polski z Barbórką

Zacznę standardowo i powieje chłodem… jestem nauczycielką języka polskiego. A teraz na poważnie… jestem nauczycielką, która po kilkunastu latach pracy w zawodzie, z doświadczeniem szkoły państwowej jak i niepublicznej, stara się w pocie czoła godzić to, co podstawa programowa narzuca, z tym co uważa za realnie istotne i przydatne w kreowaniu umiejętności polonistycznych młodego człowieka.Tworzę ten profil z myślą o takich nauczycielach jak ja, którym trochę niewygodnie było w systemowych kapciach rodem z PRL-u i szukają podobnie jak ja inspiracji na lekcje bazujące na relacji z uczniem, na lekcje pozbawione patosu płynącego spod tablicy, na lekcje, w których ster oddaje się uczniom i wreszcie oddaje się odpowiedzialność za proces uczenia się w ręce młodych ludzi.Dlaczego „polski SZTUKĄ podszyty”? Na moich lekcjach poszukuję przestrzeni do doświadczeń artystycznych. Ponieważ jestem absolwentką klasy profilowanej plastycznej, w duszy oprócz literatury rzecz jasna, grają mi wszelkie techniki plastyczne. Pracuję w nurcie "budzących się polonistów" z uwzględnieniem oceniania kształtującego.Pragnę podzielić się z Wami moimi nieprzeciętnymi pomysłami na lekcje i oddać ducha mojej codziennej pracy, trochę odczarować nudny język polski i pozwolić dzieciom i młodzieży na nieskrępowane budowanie poczucia ich własnej wartości.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *