Jesteś autorem Zlotynauczyciel.pl i chciałbyś wiedzieć jak najlepiej opisać swoje materiały dydaktyczne?
W tym artykule podamy Ci kilka wskazówek, jak zoptymalizować opisy produktów, aby Twoje treści uzyskały jak najlepsze pozycjonowanie w Google.
Są to sprawdzone porady naszej włoskiej Autorki Edudoro – Deborah z Mille Libri Per Bambini
Opis Twojego produktu jest tak naprawdę przydatny zarówno dla potencjalnego klienta (rodzica, nauczyciela), jak i dla samego Google. W tym drugim przypadku opis służy dokładnemu zrozumieniu, czym jest proponowany przez Ciebie materiał edukacyjny i kto może być zainteresowany jego pobraniem. Spróbuj wyobrazić sobie Google jako łącze kontaktowe pomiędzy Tobą a Twoim potencjalnym klientem. Dzięki opisowi produktu Google musi dobrze zrozumieć, co sprzedajesz, aby zaoferować to najbardziej zainteresowanym kupującym. Jego celem jest zawsze zadowolenie użytkowników dokonujących określonego wyszukiwania i w tym celu wykorzystuje treści, które uważa za najbardziej kompletne i odpowiednie. |
Wyzwanie: opisz swoje produkty według wyżej opisanych zasad, śledź posty na grupie Stwórz rozchwytywaną markę edukacyjną. Przewidujemy niespodziankę dla Autorów, którzy wezmą udział w wyzwaniu! |
Oto przykład: Maria jest nauczycielką w szkole podstawowej. Poszukuje kart edukacyjnych na temat Karola Darwina, które mógłby zaoferować swojej trzeciej klasie. Pisze w Google „Arkusze nauczania Darwina” i klika jedną lub więcej treści, które są jej proponowane. Jeśli Twoje treści należą do tych, Mary może je kupić. Jeśli jednak Maria nie znajdzie Twoich treści (ponieważ Google nie wyświetla ich podczas wyszukiwania), nie ma możliwości, aby uznała je za interesujące i kupiła. 5 zasad SEO, którymi warto się kierować ➡︎ Przeprowadź wyszukiwanie w Google, aby dokładnie dowiedzieć się, co chcą kupić Twoi użytkownicy. Zacznij od napisania „kart nauczania” lub „zasobów edukacyjnych” i zobacz, które słowa Google poleca w swoim autouzupełnianiu. Poniżej znajduje się przykładowe zdjęcie, aby lepiej zrozumieć ten krok. ➡︎Użyj wybranego słowa kluczowego zarówno w tytule, jak i opisie swojego produktu. Jeśli tworzysz kolekcję fiszek Darwina, musisz użyć słowa kluczowego „fiszki Darwina” zarówno w tytule, jak i w pierwszym zdaniu opisu produktu. Możesz to powtórzyć 2-3 razy w tekście opisu, ale uważaj, aby nie przesadzić. ➡︎ Utwórz opis pełen szczegółów, aby konkretnie pomóc użytkownikom zrozumieć, z czego składa się proponowany przez Ciebie materiał edukacyjny. Będziesz w stanie wyjaśnić na czym polega, dlaczego warto go kupić i jak używać go w pracy z dziećmi. Dodatkowo będziesz w stanie wyjaśnić, jakie cele edukacyjne spełnia Twój materiał. ➡︎Opisz swój materiał używając co najmniej 250-300 słów. Im bogatszy opis, tym więcej informacji podasz Google, aby zrozumieć Twój materiał edukacyjny. ➡︎Użyj linku wewnętrznego w swoim opisie. Możesz zamieścić link do swojego sklepu lub podobnych treści edukacyjnych, które utworzyłeś. Google bardzo lubi linki wewnętrzne, ponieważ tworzą „mapy” danych, ułatwiając ich odczytanie. Oto przykładowe zdanie, które możesz wstawić na końcu opisu, aby utworzyć link wewnętrzny: Odkryj inne materiały edukacyjne dla dzieci odwiedzając mój sklep: |”MAESTRA” Zawsze pamiętaj o jakości: dokładne opisanie materiałów dydaktycznych sprawi, że będą one wyglądać bardziej profesjonalnie zarówno w oczach użytkowników, jak i Google. Autorka: Deborah (Tysiąc książek dla dzieci), Mille Libri Per Bambini |
Dzięki bardzo za cenne wskazówki! 🙂