Matematyczny projekt na powrót do szkoły.
To świetny pomysł na pierwsze dni szkoły. Można go wykorzystać od klasy 4 SP do szkoły ponadpodstawowej! Koszulka składa się z różnych wielokątów.
Plik zawiera różne wersje. Najprostsze polegają na porównywaniu liczb 3- i 4-cyfrowych i poznawaniu nazw figur, aby nadać znaczenie ważnym informacjom o sobie, po dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 000, obliczanie pól wielokątów, obliczanie jaki to procent, własności figur i Twierdzenie Pitagorasa.
Wyrusz w niezwykłą podróż, aby poznać swoją klasę!
Stwórz koszulkę zainspirowaną przez Kwadraturian, zaawansowaną obcą cywilizację, która rozumie wszechświat w 20 000 kawałkach. Projekt ten łączy kreatywność z matematyką, idealny na powrót do szkoły.
Kwadraturianie odkryli magiczny sposób na prawdziwe zrozumienie czyjejś istoty poprzez rozbicie jego tożsamości na 20 000 jednostek kwadratowych.
* Każdy uczeń otrzymuje narysowaną koszulkę podzieloną na różne części (figury).
* Zadaniem uczniów jest przypisanie różnych informacji o nich do tych części, takich jak ulubione jedzenie, książki, filmy, marzenia lub cele, cechy charakteru, hobby itp.
* Przypisują więcej kawałków do rzeczy, które mają większe znaczenie w ich życiu.
* Opcjonalnie obliczają pola każdej części (figury) i jaki procent całej koszulki stanowi każda część.
Do wyboru są różne wersje koszulki „Matematyka o mnie”:
– Pusty szablon koszulki podzielony na 20 figur.
– Szablon koszulki z podanym polem każdej części (w jednostkach kwadratowych). Uczniowie mogą sprawdzić, czy suma pól wynosi 20 000.
– Szablon koszulki, na której podano pola 19 z 20 części. Uczniowie muszą obliczyć pole brakującej części, dodając 3- i 4-cyfrowe liczby i odejmując je od 20 000.
– Szablon koszulki do obliczenia pola każdej części (figury) w jednostkach kwadratowych. Poziom 1 zawiera wymiary potrzebne do obliczeń, poziom 2 wymaga obliczenia brakujących długości odcinków.
– Szablon koszulki do obliczenia, jaki procent całej koszulki stanowi każda figura (wyniki w procentach mają 2 miejsca po przecinku).
– Szablon koszulki z podpisanymi nazwami figur.
Możesz wykorzystać pusty szablon, aby uczniowie mogli zaprojektować i pokolorować koszulki, a pozostałe wydrukować jako dodatkowe. Istnieje wiele opcji. Możesz dowolnie łączyć szablony, tabele i zadania dla uczniów. Pliki ppt są edytowalne, więc możesz wszystko zmienić. Na każdym szablonie uczniowie mogą napisać wybrane informacje o nich, liczbę kawałków, procenty.
Produkt zawiera 25 stron (pliki do pobrania):
– Edytowalna wersja w PowerPoint™.
– Wersja do druku w PDF + klucz odpowiedzi i przykład zrealizowanego projektu.
Może Cię również zainteresować:
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Zajęcia kreatywne |
Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Matematyka |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | dodawanie, Figury geometryczne, geometria, połączenie matematyki i sztuki, procenty, projekty matematyczne, projekty Math & Art, projekty STEAM, ułamki dziesiętne |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 21 - 30 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | 60 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności | Projekt zawiera dużo różnych wersji, więc od Ciebie zależy ile i które wybierzesz. Możesz zrobić kilka lekcji z jego użyciem. |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź