Czarna dziura to gra dla 2-4 dzieci. Jest wyścigiem, który uczy dzieci wybranych, podstawowych pojęć z zakresu astronomii.
Liczba graczy:
- dowolna (najlepiej 2-4)
Ta gra planszowa może służyć do nauki:
- przeliczania w zakresie 1-6
- odejmowania
- radzenia sobie z porażką
Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:
- Pionki: 1 szt. dla każdego gracza
- Kostki: 1 zwykła
- Żetony/Karty: nie
Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:
- Dzień Kosmosu (21 maja)
Zasady gry:
Na początku gracze rzucają kostką, aby określić, z którego pola startują. Jeśli wypadnie 1 lub 2 to gracz ustawia pionek na zielonej rakiecie. Jeśli wypadnie 3 lub 4 to gracz ustawia pionek na czerwonej rakiecie. Jeśli wypadnie 5 lub 6 to gracz ustawia pionek na niebieskiej rakiecie. Potem gracze kolejno rzucają kostkami i przesuwają swój pionek o tyle pól, ile pokazała kostka. Po ruchu grawitacja czarnej dziury przyciąga do siebie rakietę. Jeśli pionek zatrzymał się na polu z czerwoną obwódką to grawitacja działa najsilniej i gracz musi cofnąć pionka o 2 pola. Jeśli obwódka jest czarna to odległość od czarnej dziury zmniejsza jej siłę oddziaływania i gracz cofa się jedynie o 1 pole. Jeśli obwódka jest biała to czarna dziura jest tak daleko, że przestaje przyciągać i gracz nie cofa się po wykonaniu ruchu. Jeśli gracz cofnie się na ciemne pole pośrodku planszy to przegrywa, bo grawitacja w miejscu jest zbyt wielka. Gracz, który pierwszy dotrze na Ziemię okrywa się sławą i wygrywa.
W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Przedszkole |
Klasa/wiek | 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1 |
Przedmiot | |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | gra planszowa |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź