Darmowy projekt: Twoja sałatka owocowa – ułamki dziesiętne. Nauczanie Oparte na Projektach (PBL).

Materiał cyfrowy

Projekt matematyczny: Twoja sałatka owocowa – ułamki dziesiętne (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, zaokrąglanie i zarządzanie pieniędzmi). Nauczanie Oparte na Projektach (PBL) dla kl. 5-8. 

Bierzesz udział w konkursie na najlepszą sałatkę owocową. Użyj swojej wyobraźni, aby zaimponować ekspertom, ale pamiętaj, że masz ograniczony budżet i musisz spełnić podane wymagania.

Na potrzeby tego konkursu owoce sprowadzono z całego świata. Na zakończenie projektu uczniowie muszą narysować swoją sałatkę.

Produkt zawiera (pliki do pobrania):

– Wersja do druku w PDF + karta oceny projektu.

Szukasz pomysłu na innowację na lekcjach matematyki? Chcesz zachęcić uczniów do aktywnego udziału w lekcjach? 

Nauka oparta na projektach (PBL) to coś więcej niż edukacja matematyczna. Zaproszenie uczniów do projektu sprawia, że lekcje matematyki są naprawdę fajne, wciągające i niezapomniane. Nauczanie oparte na projektach daje uczniom możliwość rozwijania kompetencji kluczowych, w tym współpracy, pracy zespołowej, rozwiązywania problemów, kreatywności, logicznego i interdyscyplinarnego myślenia.

Dlaczego nauczanie projektowe? Co w tym wspaniałego?

Daje uczniom możliwość rozwijania wiedzy i umiejętności poprzez stawianie czoła wyzwaniom i rozwiązywanie rzeczywistych problemów oraz utrzymuje zaangażowanie uczniów.

Uczniowie mogą pracować we własnym tempie i nawet nie zdają sobie sprawy, że się uczą. Daj uczniom większą kontrolę nad uczeniem się, pozwalając im podejmować własne decyzje.

Może Cię również zainteresować:

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , ,
Instrukcja

Inspire Math Matematyka

Tworzę matematyczne materiały edukacyjne dla nauczycieli z całego świata.

Głównie skupiam się na amerykańskim stylu nauczania, czyli na grywalizacji, nauczaniu opartym na projektach, zastosowaniu matematyki w życiu codziennym, nauczaniu przez odkrywanie oraz na połączeniu matematyki ze sztuką.

Grywalizacja/gamifikacja to wykorzystanie mechanizmów znanych z gier np. do pobudzania do nauki. Tworzę gry i escape roomy, które motywują uczniów do rozwiązywania zadań poprzez zdobywanie punktów, przechodzenie do kolejnych etapów i wygrywanie. Stworzenie wciągającej fabuły powoduje, że dziecko chce przejść dalej i samo sięga do książek, aby znaleźć poprawny wynik. Każdy z nas potrzebuje motywacji, więc dlaczego nie motywować dzieci do nauki poprzez połączenie jej z grami?

Uczniowie zapamiętują z lekcji najwięcej, gdy działają praktycznie. Nauczanie oparte na projektach oraz nauczanie przez odkrywanie pomaga uczniom przejąć odpowiedzialność za swoją naukę. Ciekawość pomaga zaangażować się uczniom i lepiej zrozumieć temat, zamiast tylko zapamiętywać zasady lub formuły.

Połączenie matematyki i sztuki zwiększa kreatywność wśród uczniów. Wzmacnianie zdolności artystycznych pozytywnie wpływa na umiejętności związane z matematyką. To połączenie powoduje, że umysł myśli w nowy i nieoczekiwany sposób.

FB - Inspire Math Matematyka
https://www.facebook.com/inspire.math.matematyka

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *