Karty pracy do krótkich form wypowiedzi-egzamin

Materiał cyfrowy

Prezentowany materiał zawiera zestaw dwóch kart pracy do rozwijania umiejętności redagowania krótkich form wypowiedzi: zaproszenia i ogłoszenia. 

Można je wykorzystywać wielokrotnie. 

Jak z nimi pracować?

  • Sposób 1. Uczeń zapisuje w wyznaczonym miejscu temat pracy. Następnie w miejscu na pracę zapisuje zaproszenie lub ogłoszenie ( w zależności od karty , z którą pracuje). Po napisanej pracy sprawdza ją wg kryteriów sukcesu ( nacobezu) , które załączone są do karty pracy. Światłami zaznacza , jak sobie poradził z daną umiejętnością. Dodatkowym atutem, który pomoże w pracy uczniom, którzy sobie słabiej radzą z pisaniem krótkich form wypowiedzi, są umieszczony przy każdym z kryteriów wskazówki. Prowadzą one ucznia zarówno przy pisaniu pracy, jak również podczas sprawdzania. 
  • Sposób 2. Po napisaniu pracy uczniowie wymieniają się kartami pracy i sprawdzają sobie zadania wg zamieszczonych kryteriów.
  • Sposób 3. Po napisaniu pracy nauczyciel sprawdza uczniom zadania wg podanych kryteriów. W miejscu wskazówek na zielono podkreśla to,  z czym uczeń dobrze sobie poradził, a na czerwono, to co jeszcze wymaga poprawy.

Karta pracy zawiera jeszcze refleksję w formie pytań. Uczeń uzupełnia ją po sprawdzeniu pracy. Jest to dopełnienie procesu jego uczenia się.

Ten sposób pracy pomógł moim uczniom perfekcyjnie opanować te dwie krótkie formy wypowiedzi.  Zapraszam więc do skorzystania z tej formy pracy.

Zapraszam po inne moje materiały.

Za_Inspiruj_Się

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 2
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 15 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Za_Inspiruj_Się

Jestem trenerką, coachem, nauczycielką jez. polskiego w szkole podstwowej, a także egzaminatorką OKE w zakresie jęz. polskiego. Pracuję również jako wykładowca . Specjalizuję się w myśleniu krytycznym, wspomaganiu w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych, The Coaching Maps i treningu umiejętności społecznych. Jestem autorką trzech kursów internetowych z wykorzystania narzędzi krytycznego myślenia dla nauczycieli jęz. polskiego. Jestem mentorką w programie Szkoły Uczącej się pn. Ok Zeszyt.
Dzieliłam się swoim doświadczeniem podczas I Kongresu TOC w Gdańsku nt. Od krytycznego myślenia do kreatywnych rozwiązań i podczas Międzynarodowego Kongresu Myślenia Krytycznego w Gdańsku oraz podczas V Forum Oświatowego w Szczecinie. Jestem autorką scenariuszy z jęz. polskiego dla kl. VII oraz kart pracy dla kl. IV z jęz. polskiego do nowego cyklu podręczników WSIP. Stworzyłam również cykl szkoleń i materiałów dla nauczycieli w zakresie oceniania motywującego, myślenia krytycznego, marketingu lekturowego, zadań edukacyjnych, nowoczesnych technologii.
Na co dzień jestem nauczycielem praktykiem wykorzystującym na swoich lekcjach metody, narzędzia techniki rozwijające kompetencje kluczowe u uczniów. Wspólnie osiągamy wysokie wyniki z jęz. polskiego na egzaminach ósmoklasisty. Lubię swoją pracę, bo przynosi mi dużo radości. Lubię tworzyć materiały dla swoich uczniów , bo dzięki temu widzę ich radość , zaangażowanie i wdzięczność. Tym samym chcę się dzielić z innymi.
Zapraszam też na moją stronę na facebooku: https://tiny.pl/dxh74

Recenzje

  • Super

    Dla 3 z 6 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • Napisz recenzję

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *