Kółko i krzyżyk Emocje oraz Gesty – rozwijanie współpracy

Materiał cyfrowy

Kółko-krzyżyk to znana gra strategiczna. Polega na zdobywaniu trzech pól w jednej linii, przy jednoczesnym blokowaniu tego samego przeciwnikowi. Niniejsza gra ma na celu rozwijanie umiejętności współpracy, zdrowej rywalizacji, ale także umiejętności czekania na swoją kolej oraz spokojnego reagowania na przegraną. Materiał obejmuje dwie wersje gry – Emocje rozwijające dodatkowo umiejętność rozpoznawania emocji w różnych kontekstach sytuacyjnych oraz Gesty rozwijające umiejętność wykorzystania gestów w różnych sytuacjach. Dodatkowo materiał został przygotowany zarówno do pracy w grupie, jaki i do pracy jeden na jeden.

Materiał do pracy w grupie: Grupę dzielimy na dwie drużyny – kółka i krzyżyki. Nauczyciel prowadzący posiada kartę pytań, które według ich wyboru czyta. Jeżeli dana drużyna odpowie poprawnie, to wówczas zdobywa kółko lub krzyżyk, które zostaje umieszczone na planszy. Można wykorzystać planszę oraz kółka i krzyżyki dołączone do materiału lub narysować własne na tablicy. Dostajemy punkt, kiedy zdobędziemy 3 pola w pionie, poziomie lub po ukosie.

Materiał do pracy indywidualnej: Został przygotowany w postaci blankietów, którym należy wydrukować obie strony i ułożyć je na stole tak, aby było widać numerek pytania. Zdobyte kółka/krzyżyki umieszczamy na planszy. Dostajemy punkt, kiedy zdobędziemy 3 pola w pionie, poziomie lub po ukosie.

Do gry Emocje dołączono dwie fotografie, które dotyczą pytania 3 i 6.

Kategorie ogólne Edukacja specjalna
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Edukacja społeczna
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 16
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 15 - 30 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *