Projekt – Zrozumieć Autyzm

Materiał cyfrowy

1. Cel Programu

Celem jest wsparcie dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera poprzez zindywidualizowane podejście edukacyjne, które rozwija ich umiejętności społeczne, komunikacyjne, a także wspiera ich edukację akademicką.

2. Główne Założenia Programu

 

  • Zrozumienie i akceptacja: Edukacja na temat autyzmu, aby nauczyciele i uczniowie rozumieli, czym jest autyzm i jakie są jego skutki dla codziennego funkcjonowania.

  • Komunikacja wizualna: Wykorzystanie pomocy wizualnych takich jak piktogramy, plany dnia czy karty zadaniowe, które pomagają dzieciom z autyzmem lepiej zrozumieć oczekiwania                   i strukturę dnia.

  • Interakcje społeczne: Organizowanie zajęć grupowych i parowych, które są kierowane                           i monitorowane, aby zachęcać do interakcji społecznych w kontrolowanym środowisku.

  • Dostosowanie środowiska: Tworzenie przestrzeni przyjaznej dla sensorycznie, np. cicha kącik, w którym dziecko może odpocząć od nadmiernych bodźców, założyć ciemne okulary, nałożyć nauszniki i przykryć się kocem grawitacyjnym

3. Metody i Formy Pracy

 

  • Zajęcia praktyczne: Uczymy przez działanie, używając gier i zajęć związanych z życiem codziennym, które pomagają rozwijać umiejętności praktyczne.

  • Terapia behawioralna: Wdrożenie technik behawioralnych, które są skuteczne w pracy z dziećmi autystycznymi, jak na przykład Analiza Zachowań Stosowanych (ABA).
  • Szkolenia dla nauczycieli: Regularne warsztaty i szkolenia z zakresu najnowszych metod i technik pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

4. Zasoby i Materiały

 

  • Pakiety edukacyjne: Zestawy z materiałami dydaktycznymi, kartami pracy, historyjkami obrazkowymi oraz instrukcjami do gier edukacyjnych.

  • Technologia: Wykorzystanie aplikacji i programów komputerowych wspierających naukę dzieci z autyzmem, takich jak programy do nauki umiejętności społecznych lub mowy.

5. Współpraca z Rodzicami

 

  • Warsztaty dla rodziców: Organizowanie spotkań dla rodziców, które pomagają zrozumieć autyzm i uczą, jak wspierać rozwój dziecka w domu.

  • Komunikacja: Regularne spotkania z rodzicami i opiekunami w celu omówienia postępów oraz planowania indywidualnych strategii wspierających dziecko.

6. Ewaluacja i Adaptacja

 

  • Monitoring postępów: Regularna ocena postępów uczniów, dostosowywanie planów nauczania i strategii interwencyjnych w zależności od potrzeb i reakcji dziecka.

  • Feedback: Zebranie informacji zwrotnej od nauczycieli, rodziców oraz specjalistów, aby ciągle ulepszać program.

7. Propozycje zabaw i zadań

Cały projekt to 14 stron projektu z konkretnymi przykładami, propozycjami zabaw, wymienionymi konkretnymi technologiami, które można użyć w pracy z dzieckiem

Kategorie ogólne Rozwój nauczyciela/Kursy/Szkolenia/Webinary
Klasa/wiek 2-3 lata, 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .docx
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 14
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

aniazajaczek

Jestem Ania i od 2015 roku pracuje jako nauczycielka przedszkola, wykorzystuję w swojej pracy metodę Fröbla oraz Daltona. Ponadto, jestem aktywnym członkiem Polskiego Stowarzyszenia Dalton. Moją pasją jest tworzenie scenariuszy, dekoracji, zabaw i zadań aktywizujących dla dzieci oraz kart pracy, które pomagają dzieciom w rozwijaniu umiejętności i odkrywaniu świata. Chciałabym podzielić się z Tobą moimi materiałami, abyśmy mogli razem wspierać rozwój edukacyjny dzieci. ❤️

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *