Jest to seria zadań do tekstu źródłowego, które mają na celu rozwijanie umiejętności myślenia chronologicznego, krytycznej analizy źródła oraz formułowania samodzielnej opinii, a także podsumować to, co uczniowie już wiedzą na temat reformacji.
Zadanie zakłada, że lekcja o reformacji i kontrreformacji została już przeprowadzona i uczniowie znają te pojęcia, a także postulaty Lutra czy Kalwina oraz to w jaki sposób Kościół katolicki na ten ruch zareagował. Jest to zadanie wprowadzające do tematu, w związku z czym zakłada, że choćby konfederacja warszawska czy pojęcie „państwa bez stosów” nie zostały jeszcze wprowadzone – lepiej zrobić to dopiero po jego wykonaniu, ponieważ istnieje ryzyko że uczniowie będą wtedy zbyt polegać na swojej wiedzy zamiast myśleć.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła ponadpodstawowa |
Klasa/wiek | Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Historia |
Dokumenty | .docx |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 4 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | do 45 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź