Szkolenie online: Jak poprowadzić lekcję nt. Przygotowanie do charakterystyki Zenka Wójcika? – praca z logiczną gałązką.

Materiał cyfrowy

Sylabus szkolenia:

**Cel ogólny**

Uczestnicy tego kursu będą mieli  możliwość zgłębienia metody tworzenia scenariusza lekcji oraz poprowadzenia zajęć z wykorzystaniem logicznej gałązki do rozwijania umiejętności  charakterystyki bohatera na przykładzie Zenka Wójcika    z utworu „Ten obcy”.                                               

Cele szczegółowe:

Uczestnik:

*    nauczy się tworzyć scenariusz lekcji;

*    dowie się, jak poprowadzić lekcję z wykorzystaniem logicznej gałązki;

*   pozna ciekawe sposoby pracy na lekcje rozwijające umiejętność charakteryzowania             bohatera;

*    pozna logiczną gałązkę jako narzędzie wykorzystywane przy charakterystyce bohatera;

*    zobaczy, jak przebiegała lekcja z wykorzystaniem logicznej gałązki.

**Program szkolenia:**

**Przedstawienie budowy scenariusza** Omówienie kluczowych elementów scenariusza  lekcji. Wskazanie istotnych punktów, które należy uwzględnić podczas tworzenia scenariusza.

**Omówienie poszczególnych faz lekcji z przykładami:

    *Analiza poszczególnych etapów lekcji.

    *Przedstawienie przykładowych działań i metod pracy.

**Obserwacja działań uczniów**

   *Omówienie  działań podejmowanych przez uczniów podczas lekcji.

   *Wskazówki dotyczące realizacji poszczególnych elementów lekcji oraz sposobów ich            uwzględnienia w dalszym przebiegu zajęć.

**Omówienie metod pracy zastosowanych w scenariuszu**

    *Szczegółowa analiza wykorzystanych metod pracy podczas lekcji.

    *Omówienie  skuteczności poszczególnych podejść i możliwości ich modyfikacji.

 **Wskazówki do lekcji**

   *Praktyczne wskazówki dotyczące adaptacji i personalizacji scenariusza lekcji do                   potrzeb konkretnej grupy uczniów. Sugestie dotyczące możliwych ulepszeń                           i dostosowań.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?

Uczestnicy kursu:

**Otrzymają gotowy pomysł na lekcję z „Tego obcego”: Będą mieli okazję zgłębić proces         realizacji tworzenia.

** Zobaczą, jak wyglądała zaprezentowana lekcja.

** Praktyczne przykłady pomogą zrozumieć, jak zrealizować zaplanowane cele                           edukacyjne. 

 **Nauczą się stosowania narzędzia myślenia krytycznego – logicznej gałązki. Wiedza ta         może być  użyteczna nie tylko przy charakterystyce bohatera, ale także w wielu innych       obszarach  nauczania.

**Udział w  szkoleniu nie tylko pozwoli na rozwinięcie umiejętności nauczycielskich, ale         także umożliwi efektywne i inspirujące prowadzenie lekcji literatury.

                                                                             ***

**** Zapraszam również po scenariusz prezentowanej lekcji , jest dostępny w innych                   moich materiałach.

*** Proponuję też udział w szkoleniu: Jak tworzyć logiczną gałązkę? – omówienie na                  podstawie charakterystyki Zenka Wójcika.

*Kurs wideo

Pozdrawiam

Za_Inspiruj_Się

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty
Pliki graficzne
Pliki wideo .wmv (Windows Media Video)
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 1
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 15 - 30 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Za_Inspiruj_Się

Jestem trenerką, coachem, nauczycielką jez. polskiego w szkole podstwowej, a także egzaminatorką OKE w zakresie jęz. polskiego. Pracuję również jako wykładowca . Specjalizuję się w myśleniu krytycznym, wspomaganiu w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych, The Coaching Maps i treningu umiejętności społecznych. Jestem autorką trzech kursów internetowych z wykorzystania narzędzi krytycznego myślenia dla nauczycieli jęz. polskiego. Jestem mentorką w programie Szkoły Uczącej się pn. Ok Zeszyt.
Dzieliłam się swoim doświadczeniem podczas I Kongresu TOC w Gdańsku nt. Od krytycznego myślenia do kreatywnych rozwiązań i podczas Międzynarodowego Kongresu Myślenia Krytycznego w Gdańsku oraz podczas V Forum Oświatowego w Szczecinie. Jestem autorką scenariuszy z jęz. polskiego dla kl. VII oraz kart pracy dla kl. IV z jęz. polskiego do nowego cyklu podręczników WSIP. Stworzyłam również cykl szkoleń i materiałów dla nauczycieli w zakresie oceniania motywującego, myślenia krytycznego, marketingu lekturowego, zadań edukacyjnych, nowoczesnych technologii.
Na co dzień jestem nauczycielem praktykiem wykorzystującym na swoich lekcjach metody, narzędzia techniki rozwijające kompetencje kluczowe u uczniów. Wspólnie osiągamy wysokie wyniki z jęz. polskiego na egzaminach ósmoklasisty. Lubię swoją pracę, bo przynosi mi dużo radości. Lubię tworzyć materiały dla swoich uczniów , bo dzięki temu widzę ich radość , zaangażowanie i wdzięczność. Tym samym chcę się dzielić z innymi.
Zapraszam też na moją stronę na facebooku: https://tiny.pl/dxh74

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *