Dla kogo: przedszkole, klasy 1-3, 4-8.
Nauczyciel Współorganizujący (Przedszkole):

Tworzenie i realizacja IPET – indywidualne plany edukacyjno-terapeutyczne.

Wsparcie adaptacyjne – pomoc w adaptacji do przedszkola.

Dostosowanie metod nauczania – modyfikacja materiałów i metod.

Rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych – gry, zabawy, treningi.

Współpraca z rodzicami – konsultacje, spotkania.

Współpraca z zespołem specjalistów – psycholodzy, logopedzi, terapeuci.

Obserwacja i diagnoza – systematyczne obserwacje i dokumentowanie.

Minimalizowanie bodźców – tworzenie stref wyciszenia.

Organizacja zajęć terapeutycznych – terapia sensoryczna, logopedia.

Monitorowanie postępów – regularne dokumentowanie postępów.
Nauczyciel Wspomagający (Przedszkole):

Tworzenie i realizacja IPET – opracowywanie i monitorowanie planów.

Wsparcie adaptacyjne – pomoc w adaptacji, zajęcia integracyjne.

Dostosowanie metod nauczania – pomoc w indywidualizacji nauczania.

Rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych – zajęcia grupowe.

Współpraca z rodzicami – konsultacje, spotkania.

Współpraca z zespołem specjalistów – koordynacja działań.

Obserwacja i diagnoza – dokumentowanie rozwoju dzieci.

Minimalizowanie bodźców – tworzenie stref wyciszenia.

Organizacja zajęć terapeutycznych – terapia sensoryczna, logopedia.

Monitorowanie postępów – analiza wyników.
Nauczyciel Współorganizujący (Klasy 1-3):

Tworzenie i realizacja IPET – indywidualne plany edukacyjno-terapeutyczne.

Koordynacja działań wspierających – współpraca z nauczycielami i specjalistami.

Wsparcie w klasie – współpraca z nauczycielami przedmiotowymi.

Konsultacje i spotkania – regularne spotkania z rodzicami i specjalistami.

Warsztaty i szkolenia – organizowanie szkoleń dla rodziców i nauczycieli.

Dostosowanie środowiska edukacyjnego – minimalizowanie bodźców, wykorzystanie technologii.

Rozwój umiejętności społecznych – zajęcia rozwijające umiejętności społeczne i komunikacyjne.

Zajęcia specjalistyczne – terapia integracji sensorycznej, logopedia.

Monitorowanie i ewaluacja – systematyczna obserwacja i ocena programów.
Nauczyciel Wspomagający (Klasy 1-3):

Dostosowanie programów nauczania – dostosowanie treści i metod nauczania.

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze – wyrównywanie braków edukacyjnych.

Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się – techniki zapamiętywania, strategie rozwiązywania problemów.

Konsultacje z rodzicami – regularne spotkania i wsparcie.

Współpraca z poradniami – koordynacja działań z poradniami i specjalistami.

Obserwacja i diagnoza – systematyczna obserwacja i diagnoza.

Ocena gotowości szkolnej – diagnoza przygotowania do kolejnych etapów edukacyjnych.

Eliminowanie bodźców negatywnych – organizacja przestrzeni edukacyjnej.

Wykorzystanie technologii – interaktywne aplikacje, gry edukacyjne.
Nauczyciel Współorganizujący (Klasy 4-8):

Tworzenie i realizacja IPET – indywidualne plany edukacyjno-terapeutyczne.

Dostosowanie metod nauczania – pomoc nauczycielom w modyfikacji metod.

Współpraca z nauczycielami przedmiotowymi – dostosowanie treści programowych.

Monitorowanie postępów – regularne monitorowanie i dokumentowanie.

Konsultacje i spotkania z rodzicami – regularne spotkania i wsparcie.

Organizacja zajęć wyrównawczych – zajęcia dla uczniów mających trudności.

Koordynacja działań z poradniami – współpraca z poradniami i specjalistami.

Wsparcie emocjonalne uczniów – pomoc w radzeniu sobie z trudnościami emocjonalnymi.

Rozwijanie umiejętności społecznych – zajęcia rozwijające umiejętności społeczne.

Wykorzystanie technologii – stosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu.
Nauczyciel Wspomagający (Klasy 4-8):

Tworzenie i realizacja IPET – indywidualne plany edukacyjno-terapeutyczne.

Dostosowanie metod nauczania – pomoc nauczycielom w modyfikacji metod.

Tworzenie materiałów edukacyjnych – współpraca przy tworzeniu i modyfikacji materiałów.

Konsultacje z nauczycielami przedmiotowymi – regularne konsultacje i wsparcie.

Rozwijanie umiejętności społecznych – zajęcia rozwijające umiejętności społeczne i komunikacyjne.

Wsparcie emocjonalne – pomoc uczniom w radzeniu sobie z trudnościami emocjonalnymi.

Minimalizowanie bodźców – organizacja przestrzeni edukacyjnej.

Strefy wyciszenia – tworzenie stref wyciszenia.

Technologie wspomagające nauczanie – interaktywne aplikacje, gry edukacyjne.

Konsultacje i współpraca z rodzicami – regularne spotkania i wsparcie.
Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?
Każdy wpis powinien odzwierciedlać konkretne działania, ich cel i efekty, przy jednoczesnym zachowaniu zasad poufności i zgodności z przepisami edukacyjnymi.
Materiał ułatwia pracę dla początkujących. Teraz mam więcej wolny czasu dla rodziny… Bardzo polecam!
Dziękuję serdecznie za tak pozytywną opinię! 😊 To dla mnie ogromna motywacja do dalszego tworzenia wartościowych treści. Życzę wszystkiego dobrego i zapraszam ponownie! 📚
Materiał bardzo pomocny. Polecam.
Dziękuję serdecznie za pozytywną opinię i polecenie! 😊 Bardzo się cieszę, że mój materiał okazał się dla Pani pomocny. Życzę dalszych sukcesów i zapraszam ponownie! 📚