STUDY. NOT. HARD. Nauka nie musi być nudna!

KREATYWNA MŁODZIEŻ Z BYTOMIA  REALIZUJE SWÓJ AUTORSKI PROJEKT SPOŁECZNY STUDY.NOT.HARD W RAMACH OLIMPIADY “ZWOLNIENI Z TEORII”

Złoty Nauczyciel to platforma edukacyjna, która powstała, by wspierać sferę edukacji. Zrzeszamy już setki osób, które dzielą się swoimi materiałami, po to, by w efekcie końcowym ułatwić naukę uczniom. Dlatego z ogromną radością zostaliśmy partnerem medialnym projektu Study.not.hard, w którym wspieramy licealistów z Bytomia w realizacji warsztatów dla dzieci i młodzieży z efektywnego i szybkiego uczenia się, w ramach olimpiady Zwolnieni z teorii. Porozmawiamy dziś z Joanną Tokarz – liderką projektu.

Przedstaw proszę Wasz zespół naszym czytelnikom.

-Jesteśmy grupą przedsiębiorczej młodzieży, która uczęszcza do I Liceum Ogólnokształcącego w Bytomiu do 3 klasy o profilu politechnicznym. Wspólnie postanowiliśmy wziąć udział w Olimpiadzie Zwolnieni z teorii, której celem jest stworzenie projektu społecznego, który zmieni nasze otoczenie.

Zespół projektu „Study not hard”

Kto był inicjatorem projektu?

– Inicjatorką tego projektu byłam ja. Pragnęłam stworzyć taki projekt, który pomoże młodszym ode mnie. Wtedy z kolegami postanowiliśmy, że zrobimy warsztaty. Gdy zaczęliśmy zastanawiać się nad ich tematem, spojrzeliśmy wstecz na czas, kiedy my byliśmy w klasach 4-8. Każdy z nas zgodził się z tym, że był zestresowany tym, że nie znał żadnych sposobów na przyswajanie wiedzy w tamtym czasie. Dlatego zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie warsztatów w dniach 20.02. – 28.02. pokazujących młodzieży, że przedmioty przyrodnicze wcale nie są takie straszne, jeśli zastosuje się skuteczne metody przyswajania wiedzy.

Skąd w ogóle zrodził się pomysł wzięcia udziału w Olimpiadzie? 

– Przechodząc do szkoły średniej, zobaczyliśmy wielką barierę między tym ile wymagano od nas w szkole podstawowej, a ile w szkole średniej. Mieliśmy duże problemy z przyswajaniem dużej ilości wiedzy w krótkim czasie. Postanowiliśmy zgłębić ten temat. Zobaczyliśmy, że jest wiele metod przyswajania wiedzy, których nikt nas nigdy w podstawówce nie nauczył. Gdy zorientowaliśmy się, że nie tylko my mamy takie problemy, zdecydowaliśmy się na stworzenie warsztatów dla klas 4-8. W końcu przed przyjściem do szkoły warto mieć już tę wiedzę, którą zresztą można wykorzystać podczas egzaminów ósmoklasisty. 

W jaki sposób zrealizujecie Wasz projekt?

– Projekt Study.not.hard to kontynuacja projektu „The light side of physics”, który ma na celu naukę efektywnego przyswajania wiedzy, przy okazji pokazując, że przedmioty przyrodnicze nie są straszne. Bardzo istotne jest, aby osoby, które za niedługo rozpoczną edukację w szkole średniej, nie bały się natłoku nauki, która ich czeka. Stawiamy nie tylko na praktyczne przyswajanie wiedzy poprzez doświadczenia, ale także na naukę szybkiego zapamiętywania. To sprawi, że młodzież będzie pozytywniej nastawiona do nauki. Niestety nie każdy z nas wie jak się uczyć, żeby efektywnie i w krótkim czasie przyswoić daną rzecz. W związku z tym, że polski system edukacji nie przewidział lekcji, na których młodzi dowiadują się o tych „oczywistych” sposobach, zapraszamy pobliskie szkoły do udziału w naszych warsztatach. Na nich pokażemy praktyczne sposoby na przyjemną naukę oraz zagłębimy się w świat zagadkowych eksperymentów naukowych. Wszystko to dziać się będzie według naszej maksymy Study.not.hard

Aby nauczyć się nie tylko trzeba chcieć, ale trzeba też umieć. Wielu z nas ma problemy z przyswajaniem wiedzy. Postanowiliśmy stworzyć warsztaty, na których pokazujemy, że nauka nie jest straszna, prezentujemy ciekawe doświadczenia oraz zdradzamy sekrety co robić, aby się NAUCZYĆ Study.not.hard

Bardzo cieszymy się, że możemy wspierać tak przedsiębiorczą i kreatywną młodzież. Trzymamy kciuki za Wasz sukces i życzymy powodzenia w realizacji projektu.

– Dziękujemy bardzo.

"Biologia-Lubię to" Mariola Dyl

Hej, nazywam się Mariola Dyl, jestem nauczycielką biologii i przyrody w szkole podstawowej. Uwielbiam pracę z dziećmi i młodzieżą, marzę o szkole bez ocen, rywalizacji i wszechobecnej papierologii.
W swojej pracy kieruję się zasadą "Bądź takim nauczycielem, jakiego chciałbyś dla swojego dziecka". Lubię angażować uczniów w myślenie, pobudzać ich kreatywność, dawać tak zwane „pole do popisu” ich wyobraźni i spontaniczności.
Materiał, który przygotowuję tworzę przede wszystkim z myślą o uczniach. To dla nich przyswajanie wiedzy ma być przyjemnością.
Obserwując niechęć uczniów do notowania w sposób tradycyjny, zauważyłam, że te same treści w innej formie są o wiele łatwiejsze do zapamiętania. Im więcej słów chcemy przekazać, tym nasza notatka staje się dłuższa i trudniejsza do zapamiętania. Zastąpienie ich rysunkami, symbolami, grafiką pozwala na wzmocnienie procesu myślenia u ucznia. Ułatwia notowanie, zapamiętywanie, a jednocześnie pobudza mózg do myślenia. Jeśli jeszcze uczeń – szczególnie ten młodszy, może dodatkowo „współtworzyć” notatkę – poprzez wypełnianie karty pracy, jej kolorowanie, kreowanie całości – zapomina, że właśnie się uczy. I to jest efekt, do którego dążę.
Swoją pasją chcę też dzielić się z innymi wspaniałymi nauczycielami, których każdego dnia odkrywam w mediach społecznościowych. Czerpię z ich kreatywności, dają mi ogromną moc i chęć pogłębiania wiedzy i rozwoju osobistego. To także ukłon w stronę rodziców, którzy w natłoku codzienności pragną wspierać swoje dzieci w ich codziennych zmaganiach szkolnych.
Prowadzę swój Fanpage na Facebooku i Instagramie "Biologia -Lubię to".
Oprócz rysowania mam wiele innych pasji takich jak: pisanie, szkicowanie, malowanie, ogród, bieganie, joga i podróże.
Zaglądajcie też na moja stronę https://biologia-lubieto.pl/
Zapraszam Mariola

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *