Zgodnie z podstawą programową, uczniowie powinni rozpoznawać związki frazeologiczne, dostrzegać ich bogactwo oraz rozumieć ich znaczenie. Przygotowane przeze mnie karty mają na celu pomóc realizować te założenia.
Zestaw składa się z 3 kart pracy – dobieranek (uczniowie muszą połączyć frazeologizm z objaśnieniem jego znaczenia) oraz z 3 kart, w których należy samodzielnie wpisać znaczenie danego związku frazeologicznego.
Z kartami można pracować na różne sposoby. Mogą służyć jako zadanie indywidualne lub jako zadanie grupowe. Dobieranki można wykorzystać w ramach powtórek, a karty z uzupełnianiem – jako sprawdzenie wiedzy lub zadanie z wykorzystaniem słowników.
Frazeologizmy w tym zestawie są związane z takimi hasłami jak „kot” (9), „pies” (9) i innymi zwierzętami (9).
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | frazeologia, karta pracy |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź