Lekcje z przesiadką to według mnie najlepsza metoda na powtórzenie materiału przed pracą klasową. Przygotowujemy tyle zadań, ile mamy dzieci w klasie. Ustawiamy stół z odpowiednią ilością miejsc dookoła. Przed każdym krzesłem kładziemy kartkę z poleceniem, na wykonanie którego uczeń ma 1 lub 2 minuty (w zależności od ilości zadań). Po upływie wyznaczonego czasu przesiada się o jedno miejsce w prawo i realizuje kolejne zadanie. Powtarzamy tę czynność aż do momentu, gdy uczniowie wykonają wszystkie polecenia (i wrócą na swoje miejsce startowe). Tę część lekcji pracują indywidualnie. Uczeń rozwiązuje zadania pod presją czasu, potem sprawdza poprawność ich wykonania, gdy są omawiane na forum klasy, po czym sam diagnozuje swoje mocne i słabe strony. Wie, nad czym jeszcze musi popracować.
Przed Wami zestaw powtórzeniowy dotyczący fonetyki. Zawiera on:
– polecenia do wycięcia i rozłożenia na stanowiskach pracy (19) – dotyczą: głosek, liter, sylab, funkcji litery „i”, upodobnień pod względem dźwięczności, uproszczeń grup spółgłoskowych, akcentu,
– kartę pracy dla ucznia,
– kartę odpowiedzi dla nauczyciela,
– sprawdzian (z analogicznymi zadaniami),
– odpowiedzi do sprawdzianu.
Lekcja przeprowadzona tą metodą ma trzy fazy:
– wprowadzenie (5 minut),
– wykonywanie zadań przez uczniów (20 minut) – po minucie na jedno polecenie,
– omówienie poprawnych odpowiedzi i wyjaśnienia nauczyciela (20 minut).
Materiał zawiera 18 stron.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | fonetyka, głoski, karta pracy |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź