ARKUSZ OBSERWACJI UCZNIA
Dotyczy: kompleksowego i wieloaspektowego spojrzenia na funkcjonowanie ucznia w kontekście uczestnictwa w zajęciach rewalidacyjnych.
Praktyczne narzędzie, które wspiera nauczycieli w systematycznej ocenie funkcjonowania ucznia podczas zajęć rewalidacyjnych. Pomaga identyfikować mocne strony, wyzwania oraz dostosować metody pracy do indywidualnych potrzeb dziecka.
🔍 7 tabel w formacie A4 – każda tabela to 15 stwierdzeń – obserwacji, które ocenisz wg skali:
Często obserwowane – Czasami obserwowane – Rzadko obserwowane – Nie obserwowane
✅ Kompleksowa analiza kluczowych obszarów:
- 💡 TABELA 1. Zaangażowanie i motywacja do pracy – poziom aktywności, inicjatywa, reakcja na zadania
- 🗣️ TABELA 2. Komunikacja werbalna i niewerbalna – sposób wyrażania myśli, gesty, mimika
- 📅 TABELA 3. Adaptacja do struktury zajęć rewalidacyjnych – odnalezienie się w przebiegu zajęć, przestrzeganie zasad
- 🧠 TABELA 4. Umiejętności poznawcze i rozwiązywanie problemów – logiczne myślenie, koncentracja, strategie działania
- 💬 TABELA 5. Regulacja emocji i radzenie sobie ze stresem – kontrola emocji, reakcje na trudności
- 🤲 TABELA 6. Rozwój umiejętności motorycznych – sprawność manualna, koordynacja ruchowa
- 👂 TABELA 7. Przetwarzanie sensoryczne – reakcje na bodźce, występowanie nadwrażliwości
📊 Jak możesz wykorzystać arkusze?
🔹 Do bieżącej oceny funkcjonowania ucznia
🔹 Do monitorowania postępów i trudności
Wykorzystaj także do oceny przed spotkaniem zespołu oraz podsumowania semestru i rozmowy z rodzicem 🙂
SPRAWDŹ TAKŻE:
Sprawozdanie z zajęć rewalidacyjnych na każdy etap edukacji 36 wzorów
500 gotowych tematów na zajęcia rewalidacyjne WPISY DO DZIENNIKA, Inspiracje na zajęcia
Wpisy do dziennika ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE
200 wpisów do dziennika Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne
Gotowe pomysły i wpisy do dziennika ARTETERAPIA na rewalidacji
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Dokumentacja nauczyciela |
| Klasa/wiek | Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, Pedagog specjalny, Rewalidacja |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 10 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | 60 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


TIGER & FRIENDS 2 Units 1-6 Elementary Vocabulary Resource Book
TABLICZKA MNOŻENIA – MOTYLEK – UKRYTY OBRAZEK w Arkuszach Google, Excelu (edytowalny).
fiszki, bohaterowie „Dziadów”, cz. III, pdf do druku, 10 kart
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź