56 kart do gry o numerach 0 – 12 + JOKER (4 karty na stronę).
Uczniowie mogą grać w parach lub 3-4-osobowych grupach.
Zasady gry takie same jak w grze karcianej wojna: polecenie na karcie realizuje uczeń, który ma kartę z (naj)wyższą cyfrą; jeżeli uczeń ten udzieli błędnej odpowiedzi lub w ogóle jej nie poda, karty ze stołu zabiera uczeń, który miał wyłożoną kartę z (naj)niższym nominałem.
Każdy numer ma cztery karty w czterech różnych kolorach:
Na karcie z tym samym numerem jest to samo zdanie, ale inne polecenie, np.
Karta nr 1 żółta: przetłumacz zdanie na j. angielski: Z którego peronu odjeżdża pociąg do Londynu?
Karta nr 1 fioletowa: przetłumacz zdanie na j. polski: Which platform does the train to London leave from?
Karta nr 1 zielona: uzupełnij zdanie: Which platform does the train to London leave …?
Karta nr 1 czerwona: popraw błąd: Which platform the train to London leaves?
Gra ma tę zaletę, że po jej zakończeniu uczniowie będą płynnie się posługiwać podstawowymi zwrotami używanymi w trakcie podróży pociągiem (My train has been cancelled. / Is there a discount for students? / Two single tickets, please. / Do I have to change? itp.)
Gra oznaczona numerem zero (0) również uczestniczy w grze; została stworzona po to, aby uczeń miał możliwość wykonania polecenia na karcie numer jeden (1).
Twoi uczniowie pokochają tę grę!