BAJKI SŁUCHAJki – BAJKI O RELACJACH Z RODZICAMI POSŁUCHAJ MNIE

Materiał cyfrowy

BAJKI O RELACJACH Z RODZICAMI POSŁUCHAJ MNIE . bajki z materiału:,, cykl 12 spotkań (scenariuszy) dla dzieci w wieku 8–12 lat na temat radzenia sobie z problemami w relacjach z rodzicami’- scenariusze do bajek znajdziesz osobno!

Spotkanie 1: „Słucham, ale też chcę być wysłuchany – otwarta rozmowa” Cel: • Wprowadzenie tematu relacji z rodzicami – dlaczego warto słuchać, ale także wyrażać swoje zdanie. • Zachęcenie do otwartej, spokojnej rozmowy z rodzicami.

Spotkanie 2: „Czemu zakazy? – zrozumienie perspektywy rodziców” Cel: • Pomóc dzieciom zrozumieć, dlaczego rodzice stawiają zakazy i jakie mogą być ich motywacje (ochrona, troska, doświadczenie). • Rozwijać umiejętność empatii i szukania kompromisu.

Spotkanie 3: „Kłótnie w domu – jak rozmawiać, zamiast kłócić się” Cel: • Nauczyć dzieci, jak radzić sobie z konfliktami w relacjach rodzinnych, zwłaszcza podczas kłótni. • Pokazać, że konstruktywna rozmowa może rozwiązać wiele problemów.

Spotkanie 4: „Rozumienie i szacunek – budowanie pozytywnych relacji z rodzicami” Cel: • Rozwijać umiejętność budowania relacji opartych na wzajemnym szacunku i zrozumieniu. • Uświadomić dzieci, że rodzice także mają uczucia i mogą potrzebować wsparcia.

Spotkanie 5: „Sposób na zakazy – negocjacje i kompromis” Cel: • Pomóc dzieciom znaleźć sposoby negocjacji z rodzicami w sytuacjach, gdy nie zgadzają się one z ich oczekiwaniami. • Uczyć, jak szukać kompromisu, który uwzględnia potrzeby obu stron.

Spotkanie 6: „Jak radzić sobie z krytyką i kłótniami?” Cel: • Nauczyć dzieci, jak reagować na krytykę rodziców oraz jak unikać eskalacji konfliktów. • Rozwijać umiejętność konstruktywnej rozmowy podczas sporów.

Spotkanie 7: „Mój głos w rodzinie – wyrażanie opinii” Cel: • Zachęcić dzieci do wyrażania własnych opinii w rodzinie. • Pokazać, że każdy głos ma znaczenie i może przyczynić się do lepszych relacji.

Spotkanie 8: „Wzajemne wsparcie – budowanie relacji przez pomoc” Cel: • Pokazać, że wzajemne wsparcie w rodzinie buduje silniejsze więzi. • Uczyć, jak prosić o pomoc oraz jak pomagać innym.

Spotkanie 9: „Kiedy rodzice nie słuchają – szukanie kompromisu” Cel: • Pomóc dzieciom radzić sobie, gdy czują, że ich rodzice nie słuchają ich potrzeb. • Uczyć, jak szukać kompromisu i jak wyrazić swoje zdanie w sposób, który buduje dialog.

Spotkanie 10: „Mój czas i przestrzeń – radzenie sobie z ograniczeniami” Cel: • Uświadomić dzieciom, że ograniczenia (zakazy) są częścią życia, ale można je zrozumieć i znaleźć w nich pozytywne strony. • Uczyć, jak radzić sobie z sytuacjami, gdy czują się ograniczone.

Spotkanie 11: „Zrozumienie konfliktów – radzenie sobie z niesłuchaniem” Cel: • Pomóc dzieciom radzić sobie z sytuacjami, gdy rodzice lub rodzeństwo nie słuchają ich potrzeb. • Uczyć, jak wyrażać swoje zdanie i szukać rozwiązań, gdy pojawiają się konflikty w domu.

Spotkanie 12: „Manifest dobrych relacji – podsumowanie i plany na przyszłość” Cel: • Podsumować zdobyte umiejętności i refleksje z poprzednich spotkań. • Stworzyć wspólny manifest zasad budowania pozytywnych relacji w rodzinie

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 1-3)
Klasa/wiek 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 21 - 30
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

EMOCJAmaMOC

Ogromnie nam miło, że tu jesteś!

POMYSŁOWA LAMA

POMOCE EDUKACYJNE KARTY PRACY SZKOLENIA

WARSZTATY TERAPIA ZAJĘCIA ROZWOJOWE URODZINY

Pomysłowa Lama to miejsce,  w którym znajdziecie mnóstwo pomocy dydaktycznych i edukacyjnych do pracy z dziećmi na etapie przedszkola, szkoły i wyżej!

na rozwój, terapię, zabawę, urodzinki i niezapomniane wspomnienia!

Znajdziecie u nas terapeutów z  pasją i zaangażowaniem!

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *