Christmas grammar part 1 – Present Continuous tense

Materiał cyfrowy

Uczniowie żyją świętami i ciężko namówić ich do współpracy? Połączmy temat świąt z powtórkami gramatycznymi! 🙂 Świetna powtórka czasu Present Continuous na przedświąteczne zajęcia. Zadaniem uczniów jest ułożenie zdań w czasie Present Continuous opisujących to, co dzieje się na przedstawionych na slajdach zdjęciach. W pliku znajdziecie Państwo również : powtórkę teorii – tj slajd z „przypominajką” jak tworzymy zdania twierdzące oraz odpowiedzi do każdego zdania, żeby było łatwiej omówić każde zdanie z uczniami lub żeby to uczniowie mogli porównać swoje odpowiedzi z tymi na slajdach. Oczywiście można też zrobić mini speaking korzystając z przedstawionych na slajdach zdjęć (dopasowując pytania do poziomu, wiedzy i możliwości grupy)  – Co oni mają na sobie?/ Kiedy stroisz choinkę? / Czy  robisz pierniczki? / Czy lubisz gorącą czekoladę? / Co prasuje Święty Mikołaj? / Czy potrafisz prasować? / Czy piszesz listy do Świętego Mikołaja? itd itp  albo to uczniowie (o ile ich poziom i zdolności  pozwalają) mogą zostać poproszeni o ułożeniu np. 2-3 pytań do każdego zdjęcia. Przy słabszych uczniach skupiłabym się tylko i wyłącznie na czasie Present Continuous, żeby im się wszystko nie mieszało.

Materiał dedykuję dla uczniów szkoły podstawowej lub młodszych słabszych uczniów szkół średnich  jako powtórkę czasu Present Continuous podczas przedświątecznych zajeć.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Angielski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 21 - 30
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 15 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności Zadając dodatkowe pytania dotyczące zdjęć tj prowadząc mini konwersacje świąteczne z uczniami całość trwałaby więcej niż 15 minut. - Co oni mają na sobie?/ Kiedy stroisz choinkę? / Czy robisz pierniczki? / Czy lubisz gorącą czekoladę? / Co prasuje Święty Mikołaj? / Czy potrafisz prasować? / Czy piszesz listy do Świętego Mikołaja? itd itp albo to uczniowie (o ile ich poziom i zdolności pozwalają) mogą zostać poproszeni o ułożeniu np. 2-3 pytań do każdego zdjęcia i zadawać je w parach lub na forum wybierając jedną osobę. Przy bardzo słabych uczniach skupiłabym się tylko i wyłącznie na czasie Present Continuous, żeby kursantom wszystko się nie pomiesząło.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *