SPIS TREŚCI: Scenariusz 1: „Poznajemy problem – czym jest hejt i przemoc psychiczna?” Scenariusz 2: „Hejt w sieci – cyberprzemoc” Scenariusz 3: „Asertywność – sztuka mówienia „nie”” Scenariusz 4: „Empatia – wczuwanie się w sytuację drugiego” Scenariusz 5: „Radzenie sobie z hejtującymi komentarzami” Scenariusz 6: „Rola obserwatora – co robić, gdy widzę przemoc?” Scenariusz 7: „Konsekwencje hejtu – jak wpływa na ofiary?” Scenariusz 8: „Co zrobić, gdy jesteś sprawcą?” Scenariusz 9: „Wzmacnianie pozytywnych relacji budowanie kultury szacunku” Scenariusz 10: „Radzenie sobie z emocjami” Scenariusz 11: „Wspólne poszukiwanie rozwiązań – warsztaty antyprzemocowe” Scenariusz 12: „Podsumowanie cyklu i plany na przyszłość” Cykl 12 Spotkań – „Razem przeciw hejtowi i przemocy” Poniżej przedstawiam propozycję cyklu 12 spotkań (scenariuszy) po 45 minutowych zajęć dla młodzieży, dotyczących problematyki hejtu, wyśmiewania, przemocy psychicznej i cyberprzemocy. Każdy scenariusz zawiera cele, krótką charakterystykę zajęć, sugerowane metody pracy, przykładowe ćwiczenia oraz praktyczne wskazówki zarówno dla ofiar, jak i sprawców, które mogą pomóc zaprzestać szkodliwych zachowań. Cykl 12 Spotkań – „Razem przeciw hejtowi i przemocy” Cel główny cyklu: • Uświadomienie uczestnikom szkodliwości hejtu, wyśmiewania, przemocy psychicznej i cyberprzemocy. • Wyposażenie młodzieży w praktyczne narzędzia radzenia sobie w sytuacjach przemocy oraz sposobów zapobiegania jej eskalacji. • Rozwijanie empatii, asertywności i umiejętności komunikacyjnych, zarówno u ofiar, jak i potencjalnych sprawców. Ogólne metody pracy: • Dyskusja grupowa i praca w mniejszych grupach • Studium przypadków (case studies) • Ćwiczenia asertywności i scenki rodzajowe (role-playing) • Refleksja indywidualna i zbiorowa (pisemne notatki, dzielenie się doświadczeniami) • Prezentacje multimedialne i interaktywne quizy • Praca nad rozwiązaniami – opracowywanie planów interwencyjnych
GALERIA |
![]() ![]() |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | asertywność, bezpieczeństwo, bezpieczeństwowinternecie, Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, IPET, nauczanie przez odkrywanie, Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, Pedagog specjalny, Rewalidacja, rozwój nauczyciela, scenariusz, Trening umiejętności społecznych, TUS, Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, zadaniespecjalne, zagrożeniawinternecie |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 18 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | ponad 120 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź