Czy jestem jak π? Projekt matematyczny: Dzień Liczby Pi. Projekt Math & Art.

Materiał cyfrowy

Projekt matematyczny: Czy jestem jak π?

Ten pomysł na matematyczny Dzień Liczby Pi może być wykorzystany w szkole ponadpodstawowej, ale także w szkole podstawowej. Zawiera układ współrzędnych biegunowych, ale uczniowie nie muszą go znać, aby wykonać to zadanie.

Uczniowie zaznaczają i łączą punkty, w których przecina się wskazana linia i numer okręgu odpowiadający każdej cyfrze liczby Pi.

Następnie czytają π-stwierdzenia i zaznaczają punkty w zależności od tego, jak bardzo zgadzają się z każdym stwierdzeniem. W rezultacie otrzymują 2 wykresy: Pi i ich własny.

Rysunek każdego ucznia będzie miał niepowtarzalny kształt. Uczniowie mogą dowolnie pokolorować swoje projekty.

Produkt zawiera (pliki do pobrania):

– Edytowalna wersja w PowerPoint™.

– Wersja do druku w PDF + przykład zrealizowanego projektu.

Może Cię również zainteresować:

Kategorie ogólne Zajęcia kreatywne
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , ,
Instrukcja

Inspire Math Matematyka

Tworzę matematyczne materiały edukacyjne dla nauczycieli z całego świata.

Głównie skupiam się na amerykańskim stylu nauczania, czyli na grywalizacji, nauczaniu opartym na projektach, zastosowaniu matematyki w życiu codziennym, nauczaniu przez odkrywanie oraz na połączeniu matematyki ze sztuką.

Grywalizacja/gamifikacja to wykorzystanie mechanizmów znanych z gier np. do pobudzania do nauki. Tworzę gry i escape roomy, które motywują uczniów do rozwiązywania zadań poprzez zdobywanie punktów, przechodzenie do kolejnych etapów i wygrywanie. Stworzenie wciągającej fabuły powoduje, że dziecko chce przejść dalej i samo sięga do książek, aby znaleźć poprawny wynik. Każdy z nas potrzebuje motywacji, więc dlaczego nie motywować dzieci do nauki poprzez połączenie jej z grami?

Uczniowie zapamiętują z lekcji najwięcej, gdy działają praktycznie. Nauczanie oparte na projektach oraz nauczanie przez odkrywanie pomaga uczniom przejąć odpowiedzialność za swoją naukę. Ciekawość pomaga zaangażować się uczniom i lepiej zrozumieć temat, zamiast tylko zapamiętywać zasady lub formuły.

Połączenie matematyki i sztuki zwiększa kreatywność wśród uczniów. Wzmacnianie zdolności artystycznych pozytywnie wpływa na umiejętności związane z matematyką. To połączenie powoduje, że umysł myśli w nowy i nieoczekiwany sposób.

FB - Inspire Math Matematyka
https://www.facebook.com/inspire.math.matematyka

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *