Pole powierzchni i objętość graniastosłupa. Projekt matematyczny: zaprojektuj mydełko. Nauczanie Oparte na Projektach (PBL) dla kl.5-8

Materiał cyfrowy

Pole powierzchni i objętość graniastosłupa. Projekt matematyczny: zaprojektuj mydełko. Nauczanie Oparte na Projektach (PBL) dla kl.5-8

Projekt na 2-3 lekcje.

Uczniowie biorą udział w konkursie i projektują własne mydełko w kształcie graniastosłupa. Mają wiele różnych baz mydlanych, kolorowych drobinek i dodatków do wyboru. Muszą jednak zmieścić się w budżecie i jednocześnie stworzyć kreatywny projekt. 

Na koniec projektu można stworzyć z uczniami prawdziwe mydełka zamawiając bazy mydlane, dodatki i foremki z Internetu. 🙂

Ten projekt obejmuje:
– pole powierzchni i objętość graniastosłupa,
– jednostki pola i objętości,
– ułamki dziesiętne,
– zarządzanie pieniędzmi.

Produkt zawiera (pliki do pobrania):
– Edytowalna wersja w PowerPoint™.
– Wersja do druku w PDF.
– Przykład zrealizowanego projektu.
– Karta oceny projektu.

 Sprawdź inne moje projekty:

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , ,
Instrukcja

Inspire Math Matematyka

Tworzę matematyczne materiały edukacyjne dla nauczycieli z całego świata.

Głównie skupiam się na amerykańskim stylu nauczania, czyli na grywalizacji, nauczaniu opartym na projektach, zastosowaniu matematyki w życiu codziennym, nauczaniu przez odkrywanie oraz na połączeniu matematyki ze sztuką.

Grywalizacja/gamifikacja to wykorzystanie mechanizmów znanych z gier np. do pobudzania do nauki. Tworzę gry i escape roomy, które motywują uczniów do rozwiązywania zadań poprzez zdobywanie punktów, przechodzenie do kolejnych etapów i wygrywanie. Stworzenie wciągającej fabuły powoduje, że dziecko chce przejść dalej i samo sięga do książek, aby znaleźć poprawny wynik. Każdy z nas potrzebuje motywacji, więc dlaczego nie motywować dzieci do nauki poprzez połączenie jej z grami?

Uczniowie zapamiętują z lekcji najwięcej, gdy działają praktycznie. Nauczanie oparte na projektach oraz nauczanie przez odkrywanie pomaga uczniom przejąć odpowiedzialność za swoją naukę. Ciekawość pomaga zaangażować się uczniom i lepiej zrozumieć temat, zamiast tylko zapamiętywać zasady lub formuły.

Połączenie matematyki i sztuki zwiększa kreatywność wśród uczniów. Wzmacnianie zdolności artystycznych pozytywnie wpływa na umiejętności związane z matematyką. To połączenie powoduje, że umysł myśli w nowy i nieoczekiwany sposób.

FB - Inspire Math Matematyka
https://www.facebook.com/inspire.math.matematyka

Recenzje

  • Zaprojektuj mydełko

    Nauczanie oparte na projektach jest coś, co biorę w ciemno. Kreatywność, planowanie i ostatecznie obliczanie „co się bardziej opłaca?”. Fantastyczne!

    Dla 5 z 9 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • Napisz recenzję

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *