Do Betlejem to wyścig dla 2 dzieci. Gra oparta jest na motywach historii bożonarodzeniowej. Wszyscy starsi i bardziej doświadczeni pasterze są na już miejscu. Zostało 2 ostatnich, najmłodszych i żadem z nich nie chce być ostatnim, który dostanie się do Betlejem – miejsca narodzenia Jezusa Chrystusa. Obaj mają nieduże stada – po 6 owiec, ale i tak są w stanie zawołać do 3 owcy na raz a do tego co kolejkę 1 owca myli się i idzie w złym kierunku. Mimo, że droga nie jest długa to będzie wymagać od pasterzy przemyślanych decyzji.
Liczba graczy:
- dowolna (najlepiej 2-4)
Ta gra planszowa może służyć do nauki:
- kojarzenia znaku graficznego cyfry z liczebnością zbioru,
- podejmowania decyzji
- radzenia sobie z porażką
Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:
- Pionki: po 6 szt (owce) + 1 szt (pasterz) dla każdego gracza (najlepiej 6 żółtych, 6 niebieskich oraz 2 dowolne)
- Kostki: 1 zwykła
- Żetony/Karty: nie
Podstawa Biblijna gry:
- Ewangelia Łukasza 2:8-13
Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:
- Boże Narodzenie (25-16.12)
Zasady gry:
Pasterze to gra dla 2 osób. Jest luźno związana z wydarzeniami opisanymi w Ewangelii Łukasza. Do Betlejem dotarli już prawie wszyscy pasterze ze swoimi stadami. Zostało tylko 2 najmłodszych pasterzy. Żaden z nich nie chce być ostatnim, którym przywita Zbawiciela.
Na początku gry gracze ustawiają swoich 6 pionków na polach z numerami (w swoim kolorze) u dołu planszy. W swojej kolejce gracz ustawia pionek pasterza nad jednym z pól z liczbami (nad górnym rzędem). Po tym może przesunąć 3 owce o 1 pole do przodu (z cyfrą, na którym stoi oraz z cyframi o 1 mniejszą i o 1 większą). Potem rzuca kostką i cofa o 1 pole swoją owcę oraz owcę drugiego gracza z pól z wylosowanymi oczkami). Wygrywa pasterz, który pierwszy doprowadzi do Betlejem wszystkie swoje 6 owiec. Nie można cofać owiec, które dotarły do Betlejem ani z pól startowych.
Gra wymaga dodatkowo przygotowania po 6 niebieskich i żółtych pionków, 2 pionków dowolnego koloru a także zwykłej kostki.
W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com
Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna
Można wprowadzić dodatkowy element gry jakim jest przywoływanie owiec. W tym przypadku trzeba zamienić pola z cyframi na pola z sylabami (są dostępne na 3 stronie pliku z grą). Ustawiając pionek pasterza gracz będzie musiał dodatkowo wypowiedzieć sylaby odpowiadające przesuwanym owcom. W grze proponowane są sylaby z m,n,r,l oraz puste koła, w które można wpisać własne sylaby czy litery.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Przedszkole |
Klasa/wiek | 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1 |
Przedmiot | |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | gra planszowa |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź