Drodzy Autorzy i Klienci,
Właśnie wystartowaliśmy na nowej stronie, co było dla nas dużym wyzwaniem. Jeśli zauważycie, że jakaś funkcjonalność działa nieprawidłowo, śmiało zgłaszajcie to na adres admin@zlotynauczyciel.pl. Postaramy się rozwiązać to najszybciej, jak to możliwe.
Wishlist icon
cart
0
Klasa / Wiek
Klasa / Wiek
Klasa 7, Klasa 8
Format materiałów
Format materiałów
.pdf
Liczba stron
Liczba stron
9
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Tak
Przeznaczenie materiału
Przeznaczenie materiału
dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Średni czas aktywności
Średni czas aktywności
do 45 min

Stworzyłam ten materiał, aby uczniowie mogli w prosty i angażujący sposób powtórzyć wiadomości o dramacie. Dzięki temu nauka była uporządkowana i dostępna, a jednocześnie zachęcała do aktywnego udziału.

W tym materiale działała przede wszystkim jasna struktura zadań, różnorodność form oraz odniesienia do znanych lektur, które ułatwiały uczniom zrozumienie teorii poprzez praktyczne przykłady.

Do edukacji wnosił on nie tylko powtórzenie treści, lecz także rozwijał umiejętność interpretacji, krytycznego myślenia i pracy z tekstem literackim. Uczniowie mogli dostrzec, że dramat nie był jedynie szkolną lekturą, lecz także żywym doświadczeniem kultury, które można było odczytywać na wiele sposobów.

 

  • Dla kogo: klasy 7–8 szkoły podstawowej; uczniowie powtarzający wiadomości o dramacie; grupy przygotowujące spektakle szkolne.

  • Cel: uporządkowanie wiedzy o dramacie; utrwalenie pojęć (dialog, monolog, didaskalia); rozpoznawanie gatunków; praktyczne zastosowanie (zaproszenie, ogłoszenie).

  • Zakres treści: elementy dramatu, funkcje didaskaliów, podział na akty i sceny, cechy tragedii/komedii, rola dramatu w kulturze, rekwizyt i scenografia.

  • Ile zadań: 24 zadania.

  • Typy zadań: test jednokrotnego wyboru, prawda/fałsz, uzupełnianie zdań, krótkie definicje, rozpoznawanie cytatów, zadania twórcze (zaproszenie, ogłoszenie).

  • Klucz odpowiedzi: pełny

  • Lektury uwzględnione: „Zemsta” A. Fredry, „Balladyna” J. Słowackiego, „Dziady, część II” A. Mickiewicza.

  • Zalety: jasna struktura, różnorodność form, połączenie teorii z praktyką, osadzenie w lekturach obowiązkowych, możliwość szybkiego sprawdzania dzięki kluczowi.

  • Czas realizacji: 35–45 minut (w zależności od tempa pracy)

  • Zastosowanie: lekcja powtórzeniowa, przygotowanie do sprawdzianu, wprowadzenie do pracy nad spektaklem.

  • Wsparcie dla nauczyciela: klucz bez punktacji

  • Polecam!
Info

Brak recenzji

Dodaj swoją recenzję

Poznaj inne produkty od utkane-z-codziennych-doswiadczen-szkolnych

Zobacz więcej
Autobus szkolny-wyjątkowy scenariusz na Dzień Nauczyciela
25,00 zł
Autobus szkolny-wyjątkowy scenariusz na Dzień Nauc…
Zobacz więcej
Ćwiczymy redagowanie krótkich form wypowiedzi: zaproszenie, ogłoszenie, wypowiedź argumentacyjna (,,Opowieść wigilijna")
16,00 zł
Ćwiczymy redagowanie krótkich form wypowiedzi: zap…
Zobacz więcej
Zestaw 5 kart pracy do komiksu Kajko i Kokosz. Szkoła latania
20,00 zł
Zestaw 5 kart pracy do komiksu Kajko i Kokosz. Szk…
Zobacz więcej
Miejsca i przedmioty w Mirmiłowie- połącz w pary
4,00 zł
Miejsca i przedmioty w Mirmiłowie- połącz w pary
Zobacz więcej
„Zimowa zabawa pod kontrolą” – czytanie ze zrozumieniem z elementami profilaktyki
10,00 zł
„Zimowa zabawa pod kontrolą” – czytanie ze zrozumi…