Drodzy Autorzy i Klienci,
Właśnie wystartowaliśmy na nowej stronie, co było dla nas dużym wyzwaniem. Jeśli zauważycie, że jakaś funkcjonalność działa nieprawidłowo, śmiało zgłaszajcie to na adres admin@zlotynauczyciel.pl. Postaramy się rozwiązać to najszybciej, jak to możliwe.
Wishlist icon
cart
0

Dwa zamki – Gra planszowa

0,00 zł
Klasa / Wiek
Klasa / Wiek
5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1
Format materiałów
Format materiałów
.pdf
Dwa zamki” to gra wykorzystująca zręczność oraz zdolności decyzyjne 2 graczy. Gracze poruszają swoimi wieżami w celu zdobycia wież przeciwnika a w konsekwencji i jego zamku.

Liczba graczy:

  • 2

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • przeliczania w zakresie 6
  • porównywania wielkości
  • podejmowania decyzji
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 20 szt dla każdego gracza (pionki muszą stwarzać możliwość nakładania się na siebie)
  • Kostki: nie
  • Żetony: nie

Zasady gry:

Celem gry jest umieszczenie własnego pionka (wieży) w zamku przeciwnika. Na początku każdy z graczy ustawia swoje pionki na ciemnych polach jednego koloru. Na każdym polu startowym jest liczba, która określa ile pionków (ustawionych w wieżę) powinno na nim stanąć. Pionki (wieże) mogą się poruszać tylko po liniach prostych (nie wolno po skosie, nie można „łamać” ruchu w jednej kolejce). Poruszać można tylko całą wieżę. Nie można jej rozdzielać na mniejsze kawałki. Każdy pionek (wieża) może poruszyć się maksymalnie o tyle pól na ile jest wysoki. Na przykład wieża złożona z 4 pionków może poruszyć się o 1,2,3 lub 4 pola po prostej. Bicie wieży przeciwnika polega na wejściu na jej pole i dodaniu swoich pionków na wierzch bitej wieży. W ten sposób powstaje większa wieża kontrolowana przez bijącego gracza (właściciela określa kolor pionka na górze). Raz zbitą wieżę można zbić kolejny raz. Nie wolno bić kontrolowanych przez siebie wież. Oprócz zbicia wieżę można stracić jeśli się ona wywróci na planszy (bo np. jest zbyt wysoka). Pionki z wieży, która upadła, usuwa się na stałe z planszy. Nie można w tym celu specjalnie czy przypadkowo potrząsać planszą. Bić można tylko równą lub wyższą wieżę (zbudowaną z tej samej lub większej ilości pionków).W grze istnieje przymus ruchu. Kto się nie może ruszyć przegrywa. Nie ma przymusu bicia Gra wykonana w OpenOffice z wykorzystaniem grafik na licencji Public Domian z opencliart.org
Info

Brak recenzji

Dodaj swoją recenzję
basiowegry

basiowegry

Liczba materiałów: 240

Zobacz sklep autora
Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego. Na co dzień pracuję w przedszkolu integracyjnym w Warszawie. Poza tym udostępniam za darmo materiały w ramach projektu edukacyjnego Basiowe Gry Planszowe. Ponadto jestem redaktorem naczelnym dwumiesięcznika CZAS DZIECIŃSTWA na łamach, którego prezentowane są praktyczne porady dla rodziców, wychowawców i terapeutów dzieci w wieku przedszkolnym.

Poznaj inne produkty od basiowegry

Zobacz więcej
Wyspa – Gra planszowa
0,00 zł
Wyspa – Gra planszowa
Zobacz więcej
Wyspy matematyki – Gra planszowa
0,00 zł
Wyspy matematyki – Gra planszowa
Zobacz więcej
Wyścig do Babic – Gra planszowa
0,00 zł
Wyścig do Babic – Gra planszowa
Zobacz więcej
Wyścig owadów – Gra planszowa
0,00 zł
Wyścig owadów – Gra planszowa
Zobacz więcej
Wyścig ptaków – Gra planszowa
0,00 zł
Wyścig ptaków – Gra planszowa
Zobacz więcej
Zaproszenie na bal – Gra planszowa
0,00 zł
Zaproszenie na bal – Gra planszowa
Zobacz więcej
Zjazd alpejski – Gra planszowa
0,00 zł
Zjazd alpejski – Gra planszowa
Zobacz więcej
Zgubione misie – Gra planszowa
0,00 zł
Zgubione misie – Gra planszowa
Zobacz więcej
Zimowe literki – Gra planszowa
0,00 zł
Zimowe literki – Gra planszowa
Zobacz więcej
POSZUKIWACZE CUDOWNEGO DRZEWA - Gra planszowa
0,00 zł
POSZUKIWACZE CUDOWNEGO DRZEWA - Gra planszowa
Zobacz więcej
Przygotowania do zimy – Gra planszowa
0,00 zł
Przygotowania do zimy – Gra planszowa
Zobacz więcej
Przyjazd Paderewskiego – Gra planszowa
0,00 zł
Przyjazd Paderewskiego – Gra planszowa