Co zawiera zestaw?
- Kartę obrazkową
- Kartę pracy – dialog z lukami do uzupełnienia
- Kartę z poleceniem i kluczem rozwiązań
Uwaga! Brakujące słowa zostały przygotowane w taki sposób, aby po wydrukowaniu i wycięciu pasowały do luk w dialogu. Dwa słowa zostały przygotowane dodatkowo.
Na czym polega zadanie?
Na obrazku znajdują się różne produkty wraz z cenami. Uczeń musi uzupełnić dialog odpowiednimi nazwami produktów, zgodnie z tym, co widzi na obrazku. Na koniec należy podliczyć, ile babcia zapłaci za swoje zakupy, sumując ceny wybranych produktów.
Zadanie pozwala na doskonalenie umiejętności rozumienia tekstu i używania słownictwa związanego z zakupami w języku hiszpańskim.
Dla kogo?
Zadanie może być odpowiednie zarówno dla uczniów szkoły podstawowej, jak i ponadpodstawowej. Karta pracy może być także wykorzystywana podczas nauki dorosłych.
- wiek uczniów: 10-99 lat 🙂
BONUS
Karta obrazkowa może służyć nie tylko do dialogu. Kupując raz, uzyskujesz dostęp do wielu ćwiczeń. Obrazek można wyświetlić uczniom w formie cyfrowej, jak i wydrukować.
Inne zastosowania karty obrazkowej:
1. Symulacja dialogu
- Ćwiczenie dialogów: Uczniowie mogą odegrać role klienta i ekspedientki, nawiązując dialogi w stylu „Chciałbym kupić…”, „Ile kosztuje…”, „Czy mogę zapłacić kartą?” itp.
- Rozwijanie słownictwa: Wprowadź nowe słowa i zwroty związane z zakupami, np. „promocja”, „paragon”, „gotówka”, „karta płatnicza”.
2. Ćwiczenie pytań i odpowiedzi
- Pytania o ceny: Uczniowie mogą pytać o ceny produktów na karcie, np. „Ile kosztuje chleb?” i odpowiadać, ćwicząc liczby i walutę, np. „Chleb kosztuje 5 złotych.”
- Negocjacje cenowe: Wprowadź element negocjacji, np. „Czy mogę dostać zniżkę?”, „Czy macie towar na promocji?”
3. Opis obrazka
- Opisywanie scenki: Poproś uczniów o opisanie, co widzą na karcie – jakie produkty są na półkach, kto z kim rozmawia, jakie czynności wykonują (np. klient płaci, ekspedientka podaje produkt).
- Słownictwo tematyczne: Ćwicz słownictwo związane z wyglądem produktów, ich rodzajami (np. świeże owoce) i czynnościami (kupowanie, pakowanie).
4. Ćwiczenia gramatyczne
- Odmiana czasowników: Tworzenie zdań z użyciem różnych form czasowników związanych z zakupami, np. „Klient kupuje chleb”, „Ekspedientka podaje resztę”, „Czy możesz zapakować towar?”
- Tryb rozkazujący: Poproś uczniów, by formułowali polecenia, np. „Podaj mi …”, „Zważ …”
5. Tworzenie listy zakupów
- Słuchanie i pisanie: Nauczyciel może podać listę zakupów ustnie, a uczniowie zapisują, jakie produkty powinni kupić, i szukają ich na karcie.
- Własne listy: Uczniowie tworzą listę zakupów z produktów na karcie, a potem odgrywają scenki w sklepie.
6. Scenariusze problemów w sklepie
- Rozwiązywanie problemów: Symuluj sytuacje problemowe, np. „Produkt jest za drogi”, „Brak ceny na produkcie”, „Nie ma reszty”, i ucz uczniów, jak reagować, np. „Czy mogę prosić o pomoc?”, „Chciałbym zgłosić reklamację”.
7. Ćwiczenie matematyczne (dla zaawansowanych)
- Sumowanie cen: Uczniowie mogą dodawać ceny produktów na karcie i obliczać całkowity koszt zakupów.
- Wydawanie reszty: Symulacja płacenia i wydawania reszty, co jednocześnie ćwiczy liczby i zwroty, np. „Mam 20 euro, ile muszę zapłacić?” „Proszę, 10 euro reszty.”
¡Que disfrutes!
LinguAnna
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa, Edukacja dorosłych |
Przedmiot | Język hiszpański |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | .png |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | edukacja zdalna, karta pracy, karty obrazkowe, matura, poziom A2, poziom B1 |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 3 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | 15 - 30 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź