Escape room. Wielkanoc. W poszukiwaniu naszych mocnych stron. Gra zagadkowa dla dzieci w wieku 7-9 lat

Materiał cyfrowy

Czy dzieci w wieku 7–9 lat potrafią dostrzegać swoje mocne strony? Czy wiedzą, w czym są dobre i jak mogą rozwijać swoje talenty? Ten escape room to pełna przygód gra, która pomaga najmłodszym odkrywać swoje umiejętności, uczyć się współpracy i budować pewność siebie w bezpiecznej i angażującej formie.

Podczas zabawy uczestnicy zostają symbolicznie „zamknięci” w przestrzeni pełnej zagadek i wyzwań. Aby otworzyć drzwi, muszą wspólnie rozwiązać dziesięć różnorodnych łamigłówek, które łączą tematykę Wielkanocy z odkrywaniem mocnych stron. Każde zadanie wymaga uważności, kreatywności i współdziałania, a jednocześnie pozwala dzieciom lepiej poznać siebie oraz docenić umiejętności innych.

Gra została zaprojektowana specjalnie dla dzieci w wieku 7–9 lat i dostosowana do ich poziomu rozwoju. Uczestnicy mogą pracować w parach lub małych zespołach, a młodsze dzieci mogą korzystać ze wsparcia dorosłych lub starszych kolegów. Prowadzącym może być nauczyciel, pedagog, terapeuta, rodzic lub inny opiekun, który wspiera grupę i dba o przebieg rozgrywki.

Rozgrywka trwa około 90–120 minut, ale czas można dostosować do potrzeb grupy. Gra nie wymaga skomplikowanych przygotowań – wystarczy pobrać materiały, wydrukować karty zadań i wprowadzić dzieci w historię. Zagadki można rozwiązywać w dowolnej kolejności, co daje uczestnikom swobodę działania i możliwość dostosowania tempa do ich umiejętności.

 

Escape room „W poszukiwaniu naszych mocnych stron” to nie tylko świetna zabawa, ale także okazja do budowania pozytywnej samooceny, rozwijania umiejętności społecznych i nauki współpracy. Gra doskonale sprawdzi się na zajęciach TUS, lekcjach wychowawczych, zajęciach świetlicowych oraz warsztatach rozwijających kompetencje społeczne i emocjonalne. To inspirujący sposób na pokazanie dzieciom, że każdy ma w sobie coś wyjątkowego – wystarczy to odkryć!

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 1-3)
Klasa/wiek 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 41 - 50
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

katarzynapluska

Katarzyna Płuska - trener TUS, magister komunikacji społecznej (Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM), absolwentka studiów podyplomowych zarządzania zasobami ludzkimi oraz integracja sensoryczna, menedżer oświaty, trener soft skills, absolwentka akredytowanych przez MEN kursów “Podstawy psychologii” oraz “Doradca zawodowy”; autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katrzynapluska.pl oraz wielu publikacji, m.in. artykułów, e-booków, scenariuszy lekcji, kart pracy i kursów umiejętności społecznych i zawodowych.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *