Czy dzieci w wieku 7–9 lat potrafią dostrzegać swoje mocne strony? Czy wiedzą, w czym są dobre i jak mogą rozwijać swoje talenty? Ten escape room to pełna przygód gra, która pomaga najmłodszym odkrywać swoje umiejętności, uczyć się współpracy i budować pewność siebie w bezpiecznej i angażującej formie.
Podczas zabawy uczestnicy zostają symbolicznie „zamknięci” w przestrzeni pełnej zagadek i wyzwań. Aby otworzyć drzwi, muszą wspólnie rozwiązać dziesięć różnorodnych łamigłówek, które łączą tematykę Wielkanocy z odkrywaniem mocnych stron. Każde zadanie wymaga uważności, kreatywności i współdziałania, a jednocześnie pozwala dzieciom lepiej poznać siebie oraz docenić umiejętności innych.
Gra została zaprojektowana specjalnie dla dzieci w wieku 7–9 lat i dostosowana do ich poziomu rozwoju. Uczestnicy mogą pracować w parach lub małych zespołach, a młodsze dzieci mogą korzystać ze wsparcia dorosłych lub starszych kolegów. Prowadzącym może być nauczyciel, pedagog, terapeuta, rodzic lub inny opiekun, który wspiera grupę i dba o przebieg rozgrywki.
Rozgrywka trwa około 90–120 minut, ale czas można dostosować do potrzeb grupy. Gra nie wymaga skomplikowanych przygotowań – wystarczy pobrać materiały, wydrukować karty zadań i wprowadzić dzieci w historię. Zagadki można rozwiązywać w dowolnej kolejności, co daje uczestnikom swobodę działania i możliwość dostosowania tempa do ich umiejętności.
Escape room „W poszukiwaniu naszych mocnych stron” to nie tylko świetna zabawa, ale także okazja do budowania pozytywnej samooceny, rozwijania umiejętności społecznych i nauki współpracy. Gra doskonale sprawdzi się na zajęciach TUS, lekcjach wychowawczych, zajęciach świetlicowych oraz warsztatach rozwijających kompetencje społeczne i emocjonalne. To inspirujący sposób na pokazanie dzieciom, że każdy ma w sobie coś wyjątkowego – wystarczy to odkryć!
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 1-3) |
Klasa/wiek | 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3 |
Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Trening umiejętności społecznych, wielkanoc |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 41 - 50 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź