Escape room. Wielkanoc. W poszukiwaniu naszych mocnych stron. Gra zagadkowa dla młodzieży

Materiał cyfrowy

Czy młodzież potrafi dostrzec swoje mocne strony? Czy wie, w czym jest naprawdę dobra i jak może wykorzystać swoje talenty w codziennym życiu? Ta gra w formie escape roomu to niezwykła przygoda, podczas której uczestnicy krok po kroku odkrywają swoje umiejętności, uczą się pracy w grupie i wzmacniają pewność siebie.

Zostali symbolicznie zamknięci w przestrzeni pełnej zagadek i wyzwań. Aby się wydostać, muszą wspólnie rozwiązać dziesięć łamigłówek, które prowadzą ich przez tematykę Wielkanocy oraz budowania samoświadomości. Nie jest to jednak typowa gra logiczna – każde zadanie skłania do refleksji nad własnymi talentami i pomaga spojrzeć na siebie z nowej perspektywy.

Escape room został zaprojektowany z myślą o młodzieży od 10. roku życia, ale sprawdzi się doskonale także wśród starszych uczestników, w tym w szkołach ponadpodstawowych. Poziom trudności można dostosować do grupy, co sprawia, że świetnie nadaje się zarówno na zajęcia TUS, jak i podczas lekcji wychowawczych, warsztatów czy spotkań rówieśniczych. To elastyczne narzędzie, które można rozgrywać w parach, zespołach lub indywidualnie, w zależności od potrzeb uczestników.

Rozgrywka trwa około 90–120 minut i nie wymaga skomplikowanych przygotowań. Wystarczy pobrać materiały, wydrukować karty zadań i wprowadzić grupę w historię. Uczestnicy mogą rozwiązywać zagadki w dowolnej kolejności, dostosowując tempo do swoich możliwości, a prowadzący pełni rolę przewodnika, który wspiera, podpowiada i czuwa nad przebiegiem gry.

 

Escape room „W poszukiwaniu naszych mocnych stron” to nie tylko świetna zabawa, ale także cenne doświadczenie, które pomaga młodzieży lepiej poznać siebie, dostrzec swoje atuty i uwierzyć we własne możliwości. To dynamiczny sposób na budowanie samooceny, rozwijanie umiejętności współpracy i odkrywanie, że każdy ma w sobie coś wyjątkowego.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 41 - 50
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

katarzynapluska

Katarzyna Płuska - trener TUS, magister komunikacji społecznej (Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM), absolwentka studiów podyplomowych zarządzania zasobami ludzkimi oraz integracja sensoryczna, menedżer oświaty, trener soft skills, absolwentka akredytowanych przez MEN kursów “Podstawy psychologii” oraz “Doradca zawodowy”; autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katrzynapluska.pl oraz wielu publikacji, m.in. artykułów, e-booków, scenariuszy lekcji, kart pracy i kursów umiejętności społecznych i zawodowych.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *