Zazwyczaj dość trudno jest wyjaśnić uczniom, zwłaszcza młodszym, pojęcie frazeologizmu. Przekonałam się wielokrotnie, że pojęcie metaforycznego charakteru jest dla nich niezrozumiałe. Stąd pomysł, aby przygotować karty, na których przy pomocy obrazków przedstawię niektóre ze związków frazeologicznych. Każda karta to jedno źródło pochodzenia frazeologizmów. Jest tu też kod „kolorowy” – kolor strzałki na głównej karcie odpowiada kolorowi liter i ramki na kartach obrazkowych.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Język polski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | .jpg |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | notatka graficzna |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
| Przeznaczenie materiału | |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Scenariusz zajęć „Burza pomysłów — deszcz”
Krzyżówki – Dziady cz. III, Lalka, Wesele, Przedwiośnie, Dżuma
Kłębuszki przyjaźni – gra integracyjna
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź