„Gra o milion” oparta jest na zasadach popularnego teleturnieju, w którym uczestnicy w określonym czasie obstawiają prawidłową odpowiedź za pomocą „pieniędzy”. Niniejsza gra zawiera pytania przygotowane na 4 rozgrywki i może być wykorzystana na lekcji powtórzeniowej o procentach w klasie szóstej.
Potrzebne materiały:
> komputer z rzutnikiem
> stoper
> kartki lub pudełka w trzech kolorach (zielony, niebieski, czerwony)
> pieniądze np. czeki (do wydrukowania na końcu pliku 40 x 25 000zł) lub pudełka od zapałek itp.
> kolorowe karteczki w wymienionych kolorach dla każdego ucznia
Zakres materiału obejmuje tematy: procenty a ułamki, obliczenia procentowe, obliczanie procentu z liczby, podwyżki i obniżki.
Przebieg rozgrywki:
Do każdej gry wybiera się 2 ochotników, którzy wspólnie typują prawidłową odpowiedź i rozkładają pieniądze na odpowiednich „zapadniach”, czyli przygotowanych wcześniej kolorowych kartkach, pudełkach itp. Za każdym razem należy wykorzystać całą dostępną kwotę i jedna „zapadnia” musi pozostać pusta. Przewidywany czas na odpowiedź to 1 min. W tym czasie reszta klasy typuje swoje odpowiedzi, ale nie podpowiada graczom na środku. Gdy skończy się czas prowadzący prosi uczniów o głosowanie poprzez podniesienie kolorowych karteczek. Oczywiście to nie od głosowania zależy, która odpowiedź jest prawidłowa, ale pozwala nauczycielowi zauważyć, czy wszyscy zrozumieli dane zagadnienie. Po głosowaniu prowadzący podaje prawidłową odpowiedź i ta kwota, którą przypisano do dobrej odpowiedzi wraca do gry, a pozostała przepada.
Gra toczy się do momentu, aż wszystkie pieniądze przepadną lub do 8 pytania finałowego. W ostatnim pytaniu są tylko
2 możliwe odpowiedzi (kolory zielony i czerwony) i należy postawić wszystkie dostępne środki na jedną odpowiedź.
Można przygotować także więcej “stanowisk” do gry i wtedy cała klasa np. w parach ze sobą rywalizuje.
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź