Gra planszowa „Asertywność dla dzieci 10-14 lat. Plansza + 45 pytań” – pomoc edukacyjna do druku

Materiał cyfrowy

Nauczycielu, pedagogu, psychologu, terapeuto, trenerze TUS. Ty rodzicu! Poniższa gra “Asertywność’ jest kreatywnym narzędziem edukacyjnym, które pomoże objaśnić dzieciom czym jest i jak wyrazić właściwą postawę asertywną. Jeżeli więc:

📌 Poszukujesz wciągających, a przy tym innowacyjnych narzędzi do pracy

📌 Pracujesz z dziećmi w wieku 10 – 14 lat👫

📌 Chcesz uatrakcyjnić wspólnie spędzany czas

📌 Szukasz nowej metody dla rozwoju Twoich podopiecznych, coś co sprawi, że będą aktywniej brać udział w zajęciach 📣

📌 Cenisz wysoką jakość treści i wiesz, że samo nic nie przyjedzie, a bez odpowiednich narzędzi będzie jeszcze trudniej…

… to gra “Asertywność” została stworzona z myślą o Tobie. Gra ta ma za zadanie przybliżyć temat asertywności dzieciom, które poprzez zabawę poznają lub poszerzą swoją wiedzę w tym obszarze. Gra zawiera zestaw 45 pytań, które zostały opracowane tak, by prowadzący mógł pogłębiać temat z grupą uczestników.

Podstawowe cele gry:

  • poszerzenie wiedzy z zakresu postawy asertywnej, uległej oraz agresywnej,
  • rozwój kompetencji wyrażania emocji oraz komunikatu “Ja”,
  • ćwiczenie umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami,
  • pogłębienie samowiedzy i samoświadomości dziecka,
  • trening umiejętności komunikacji werbalnej, mowy ciała oraz aktywnego słuchania,
  • rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad (jednej z norm społecznych),
  • ćwiczenia z zakresu wyrażania swojego zdania, opinii i uczuć,
  • trening pracy w grupie,
  • rozwój umiejętności tworzenia relacji z rówieśnikami oraz budowania postawy koleżeńskiej,
  • kształtowanie kompetencji w obszarze teorii umysłu oraz pobudzania empatii,
  • ćwiczenie umiejętność czekania na swoją kolej (cierpliwości),
  • rozwijanie umiejętność radzenia sobie z porażką.

Uff… Mnóstwo pozytywów! Przesadnie? Skądże! Gry planszowe niosą za sobą wiele walorów edukacyjnych w kontekście kompetencji społecznych, a w tym wymiarze mamy do czynienia z połączeniem odpowiedniej tematyki. Umiejętności społeczne oraz temat asertywności – idealne uzupełnianie się!

Gra jest produktem cyfrowym, do samodzielnego druku i złożenia. Opis, instrukcję i wszelkie elementy gry otrzymasz mailem. 

ISBN 978-83-969800-4-5

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .jpg
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 18
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 60 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności Czas rozgrywki: w zależności od liczby osób 20-60 minut Liczba graczy: od 2 do 10 osób oraz prowadzący rozgrywkę (nauczyciel, pedagog, psycholog, trener TUS)

katarzynapluska

Katarzyna Płuska - trener TUS, magister komunikacji społecznej (Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM), absolwentka studiów podyplomowych zarządzania zasobami ludzkimi oraz integracja sensoryczna, menedżer oświaty, trener soft skills, absolwentka akredytowanych przez MEN kursów “Podstawy psychologii” oraz “Doradca zawodowy”; autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katrzynapluska.pl oraz wielu publikacji, m.in. artykułów, e-booków, scenariuszy lekcji, kart pracy i kursów umiejętności społecznych i zawodowych.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *