Gra planszowa Plotka. Porozmawiajmy o plotkowaniu i obgadywaniu została zaprojektowana z myślą o dzieciach w wieku 7-9 lat. Jej celem jest rozwijanie umiejętności związanych z komunikacją oraz budowanie świadomości na temat wpływu plotkowania i obgadywania na relacje międzyludzkie. Dzięki angażującej formie gry dzieci mają okazję nie tylko świetnie się przy niej bawić, ale również zgłębiać różne aspekty współpracy, empatii oraz właściwego rozumienia słów i ich konsekwencji. Gra skupia się na kreowaniu pozytywnych wzorców komunikacyjnych oraz wspiera rozwój umiejętności społecznych niezbędnych do budowania pozytywnych relacji.
Gra obejmuje 105 pytań oscylujących wokół tematyki plotkowania i obgadywania, które zostały podzielone na 3 tematyczne kategorie (Co zrobisz, gdy…?, Prawda czy fałsz?, Jak czuje się…?), po 35 pytań w każdej. Każda kategoria w innych sposób wspiera rozwój umiejętności społecznych u dzieci.
Prowadzący:
nauczyciel, pedagog, psycholog, terapeuta, trener umiejętności społecznych, doradca zawodowy, rodzic.
Gra składa się z:
- zawierającą 32 pola (od START do META) planszy do samodzielnego złożenia,
- 105 kartek z pytaniami.
Cele gry:
- Gra nakłania do myślenia o konsekwencjach swoich słów i działań, co wspiera rozwój samoświadomości i umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
- Dzieci uczą się odróżniać prawdziwe informacje od plotek, co pomaga im podejmować bardziej świadome decyzje.
- Uczestnicy zdobywają umiejętność skutecznego wyrażania swoich myśli i uczuć oraz argumentowania swoich poglądów w sposób zrozumiały dla innych.
- Gra pomaga lepiej zrozumieć emocjonalne skutki plotkowania.
- Podczas rozgrywki dzieci dowiadują się, dlaczego nie można wysuwać pochopnych wniosków opartych na nieprawdziwych informacjach.
- Gra rozwija samoświadomość, świadomość swoich emocji oraz skutków własnych działań i słów.
- Dzięki dyskusjom i odpowiedziom na zawarte w grze pytania dzieci uczą się skutecznej rozmowy, argumentacji oraz wyrażania swoich poglądów w zrozumiały i przekonujący sposób.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Innowacja pedagogiczna |
Klasa/wiek | Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3 |
Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | .jpg |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Godzina wychowawcza, gra dydaktyczna, gra planszowa, Trening umiejętności społecznych |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 51 - 60 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | do 45 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź