Gra planszowa „Plotkowanie i obgadywanie?” dla dzieci 7-9 lat. Pomoc edukacyjna do druku

Materiał cyfrowy

Gra planszowa Plotka. Porozmawiajmy o plotkowaniu i obgadywaniu została zaprojektowana z myślą o dzieciach w wieku 7-9 lat. Jej celem jest rozwijanie umiejętności związanych z komunikacją oraz budowanie świadomości na temat wpływu plotkowania i obgadywania na relacje międzyludzkie. Dzięki angażującej formie gry dzieci mają okazję nie tylko świetnie się przy niej bawić, ale również zgłębiać różne aspekty współpracy, empatii oraz właściwego rozumienia słów i ich konsekwencji. Gra skupia się na kreowaniu pozytywnych wzorców komunikacyjnych oraz wspiera rozwój umiejętności społecznych niezbędnych do budowania pozytywnych relacji.

Gra obejmuje 105 pytań oscylujących wokół tematyki plotkowania i obgadywania, które zostały podzielone na 3 tematyczne kategorie (Co zrobisz, gdy…?, Prawda czy fałsz?, Jak czuje się…?), po 35 pytań w każdej. Każda kategoria w innych sposób wspiera rozwój umiejętności społecznych u dzieci.

Prowadzący:

nauczyciel, pedagog, psycholog, terapeuta, trener umiejętności społecznych, doradca zawodowy, rodzic.

Gra składa się z:

  • zawierającą 32 pola (od START do META) planszy do samodzielnego złożenia,
  • 105 kartek z pytaniami.

Cele gry:

  • Gra nakłania do myślenia o konsekwencjach swoich słów i działań, co wspiera rozwój samoświadomości i umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
  • Dzieci uczą się odróżniać prawdziwe informacje od plotek, co pomaga im podejmować bardziej świadome decyzje.
  • Uczestnicy zdobywają umiejętność skutecznego wyrażania swoich myśli i uczuć oraz argumentowania swoich poglądów w sposób zrozumiały dla innych.
  • Gra pomaga lepiej zrozumieć emocjonalne skutki plotkowania.
  • Podczas rozgrywki dzieci dowiadują się, dlaczego nie można wysuwać pochopnych wniosków opartych na nieprawdziwych informacjach.
  • Gra rozwija samoświadomość, świadomość swoich emocji oraz skutków własnych działań i słów.
  • Dzięki dyskusjom i odpowiedziom na zawarte w grze pytania dzieci uczą się skutecznej rozmowy, argumentacji oraz wyrażania swoich poglądów w zrozumiały i przekonujący sposób.
Kategorie ogólne Innowacja pedagogiczna
Klasa/wiek Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .jpg
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 51 - 60
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

katarzynapluska

Katarzyna Płuska - trener TUS, magister komunikacji społecznej (Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM), absolwentka studiów podyplomowych zarządzania zasobami ludzkimi oraz integracja sensoryczna, menedżer oświaty, trener soft skills, absolwentka akredytowanych przez MEN kursów “Podstawy psychologii” oraz “Doradca zawodowy”; autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katrzynapluska.pl oraz wielu publikacji, m.in. artykułów, e-booków, scenariuszy lekcji, kart pracy i kursów umiejętności społecznych i zawodowych.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *