Zestaw zawiera planszę, na której uczniowie zaznaczają obowiązki domowe, które wykonują bądź chcieliby wykonywać w tygodniu (można polecić uczniom, żeby wyznaczyli 10 zadań, może być kilka jednego dnia i oczywiście nie musi to być prawda).
Zadanie można wykonywać w parach lub całą grupą – do pojemnika wkładamy pytania. Po wylosowaniu pytania zaczynającego się od „Wer geht am Montag mit dem Hund Gassi?”, zgłaszają się osoby, które wykonują tą czynność danego dnia. Drugie pytanie skierowane będzie do wybranej osoby, np. „Wann gehst du mit dem Hund Gassi?” – Kiedy … (wykonujesz daną czynność) – osoba odpowiada „Am Montag gehe ich mit dem Hund Gassi.” Staramy się pilnować uczniów, żeby odpowiadali pełnymi zdaniami.
Celem tej gry są: rozwijanie umiejętności posługiwania się słownictwem z zakresu – obowiązki domowe, a także utrwalenie nazw dni tygodnia oraz budowania pełnych zdań w języku niemieckim.
Gra może być również wykorzystywana w domu – podział obowiązków w tygodniu dla dzieci i ich rodziny (na lodówce).
BONUS: Rozwijanie umiejętności pisania wypowiedzi w języku niemieckim – na podstawie planu, uczniowie odpowiadają na pytania: Wann…, Hilfst du zu Hause? Was machst du am liebsten? Welche Hausarbeiten machst du nicht gern? Welche Haushaltspflichten hat dein Bruder/ deine Schwester?
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Język obcy |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | ćwiczenia, egzaminósmoklasisty, Gra, gra dydaktyczna, karta pracy, planer, poziom A1, poziom A2, wklejka, zadanie |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź