Wiek szkolny to nie tylko czas nauki, ale też intensywnego rozwoju emocjonalnego i społecznego. Umiejętność rozpoznawania i wyrażania własnych potrzeb jest kluczowa dla budowania pewności siebie, zdrowych relacji i skutecznej komunikacji.
Dzieci, które potrafią nazywać swoje potrzeby:
- lepiej radzą sobie z trudnymi emocjami,
- łatwiej rozwiązują konflikty,
- czują się bardziej zrozumiane i akceptowane,
- uczą się odpowiedzialności za własne decyzje.
Jak wesprzeć uczniów w budowaniu tej umiejętności? Można skorzystać z poniższego zestawu!
W skład zestawu wchodzi
- 27 kart potrzeb,
- karta skojarzeń ze słowem POTRZEBY
- karta pomocna w określaniu „naładowania” potrzeby
- karta pozwalająca zastanowić się, jakie działania podjąć, by naładować potrzebę
Jak korzystać z zestawu?
- Przede wszystkim dowiedz się, jaka jest wiedza Twojego ucznia na temat potrzeb (karta skojarzenia).
- Popracujcie z kartami potrzeb – doprecyzujcie, co rozumiecie pod poszczególnymi potrzebami, zastanówcie się, czy łatwo jest utrzymać balans potrzeb, czy któreś z nich są trudniejsze w realizacji.
- spróbujcie zidentyfikować aktualne potrzeby ucznia ( ta karta może posłużyć jako rozpoczęcie cotygodniowych zajęć)
- zastanówcie się, jakie działania podjąć, by zrealizować potrzeby
Materiały z pewnością wystarczą na więcej niż jedno spotkanie 🙂
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
![]() |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
| Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | Edukacja zdrowotna, emocje, Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, Pedagog specjalny, pomocedydaktyczne, Rewalidacja |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 6 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | 90 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Idiomy angielskie i amerykańskie- OBSZERNA lista w j. angielskim z tłumaczeniem + 6 ćwiczeń- MATURA
BOŻE NARODZENIE W POEZJI – biblioteka – świetlica – WIERSZE – GAZETKA – wersja 2
Karty z czasownikami do gry memory i nauki imesłowów czasu przeszłego, język francuski, passé composé, participe passé 

Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź