Identyfikowanie i nazywanie potrzeb.

Materiał cyfrowy

Wiek szkolny to nie tylko czas nauki, ale też intensywnego rozwoju emocjonalnego i społecznego. Umiejętność rozpoznawania i wyrażania własnych potrzeb jest kluczowa dla budowania pewności siebie, zdrowych relacji i skutecznej komunikacji.

 Dzieci, które potrafią nazywać swoje potrzeby:

  • lepiej radzą sobie z trudnymi emocjami,
  • łatwiej rozwiązują konflikty,
  • czują się bardziej zrozumiane i akceptowane,
  • uczą się odpowiedzialności za własne decyzje.

Jak wesprzeć uczniów w budowaniu tej umiejętności? Można skorzystać z poniższego zestawu!

W skład zestawu wchodzi

  • 27 kart potrzeb,
  • karta skojarzeń ze słowem POTRZEBY
  • karta pomocna w określaniu „naładowania” potrzeby
  • karta pozwalająca zastanowić się, jakie działania podjąć, by naładować potrzebę

Jak korzystać z zestawu?

  • Przede wszystkim dowiedz się, jaka jest wiedza Twojego ucznia na temat potrzeb (karta skojarzenia).
  • Popracujcie z kartami potrzeb – doprecyzujcie, co rozumiecie pod poszczególnymi potrzebami, zastanówcie się, czy łatwo jest utrzymać balans potrzeb, czy któreś z nich są trudniejsze w realizacji. 
  • spróbujcie zidentyfikować aktualne potrzeby ucznia ( ta karta może posłużyć jako rozpoczęcie cotygodniowych zajęć)
  • zastanówcie się, jakie działania podjąć, by zrealizować potrzeby

Materiały z pewnością wystarczą na więcej niż jedno spotkanie 🙂

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 6
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 90 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

terapia_w_przedszkolu

terapia_w_przedszkolu_i_szkole to profil, który powstał z pasji do prowadzenia terapii w sposób, który zainteresuje przedszkolaka oraz ucznia szkoły podstawowej. Zamieszczam tu materiały, które sprawdziły się podczas mojej pracy terapeutycznej z dziećmi oraz nastolatkami.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *