Ten materiał jest przeznaczony dla nauczycieli, którzy są otwarci na innowacyjne podejście i potrafią nagrodzić uczniów oceną celującą (6) jako element motywacji. Szczególnie sprawdzi się w pracy z grupami, w których znajdują się uczniowie trudniejsi do zdyscyplinowania.
Metoda opiera się na grywalizacji – wykorzystaniu mechanizmów zaczerpniętych z gier komputerowych w celu zwiększenia zaangażowania uczniów na lekcji.
Na pierwszej lekcji, rozpoczynającej nowy dział, uczniowie otrzymują historyjkę, w której dzieje się coś niezwykłego. Ich zadaniem jest przejść przez kolejne misje, by zapobiec katastrofie.
Tym razem jest to wędrówka po ukryty skarb, który wiele lat temu przywódca Wysp Algebraicznych podarował praprababci Zosi.
Uczniowie dostają planszę do gry oraz zasady jej działania. Plansza przedstawia kolejne misje, czyli tzw. levele – wyzwania matematyczne, które należy wykonać. Za każdą poprawnie pokonaną umiejętność uczniowie zdobywają punkty przydzielane przez nauczyciela.
Na planszy znajdują się także trzy serduszka symbolizujące „życia”, podobnie jak w grach komputerowych. Uczeń może stracić życie za przeszkadzanie na lekcji, oszukiwanie lub inne niestosowne zachowania. Zachowanie wszystkich żyć jest premiowane dodatkowymi punktami.
Na zakończenie działu przewidziane są nagrody. Nagrodą główną jest zwolnienie z pisania sprawdzianu oraz natychmiastowe wpisanie oceny celującej (6).
Realizacja poszczególnych tematów w ramach działu odbywa się w dowolnej formie: mogą to być lekcje ćwiczeniowe, zajęcia z metodami aktywizującymi czy inne podejścia wybrane przez nauczyciela. Postępy uczniów są sprawdzane różnorodnie – za pomocą ocenianych i nieocenianych kartkówek, odpowiedzi ustnych lub innych form.
Nauczyciel na bieżąco zaznacza na planszy osiągnięcia ucznia oraz liczbę zdobytych punktów w danej misji. Plansza ma charakter kolorowanki – uczniowie mogą pokolorować zdobyte levele, co pozwala im wizualizować swoje postępy i zwiększa zaangażowanie w naukę.
Ten model pracy nie tylko rozwija umiejętności matematyczne, ale także wprowadza element zabawy, ułatwiając naukę i budując pozytywną atmosferę na lekcjach. Dyscyplinuje także bardziej dynamiczne i niechętne do pracy grupy uczniów.
Materiał zawiera:
- opis
- historyjkę dla ucznia
- planszę do kolorowania i zaznaczania punktów
- bony z nagrodami (zwolnienie ze sprawdzianu, zwolnienie z jednego zadania na sprawdzianie, 1 dodatkowy punky na sprawdzianie)
GALERIA |
|
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 6 |
Przedmiot | Matematyka |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Grywalizacja na matematyce |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 6 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | ponad 120 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności | Materiał jest przeznaczony do realizacji w ciągu całego działu "Wyrażenia algebraiczne i równania". |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź