Materiał przeznaczony jest dla nauczycieli, którzy nie boją się postawić oceny 6 „za nic”. Jest przeznaczony do pracy z grupą, w której mamy trochę trudniejszych do zdyscyplinowania uczniów.
Wykorzystana jest tutaj metoda grywalizacji – przeniesienie elementów ze świata gier komputerowych do pracy na lekcji.
OPIS: Na pierwszej lekcji rozpoczynającej dział uczeń otrzymuje historyjkę, w której coś się wydarza i jest poproszony o pomoc w przejściu kolejnych misji, aby finalnie móc zapobiec katastrofie lub zdobyć skarb. Uczeń otrzymuje również planszę do gry oraz jej zasady. Plansza przedstawia kolejne misje, tzw. levele – umiejętności matematyczne, jakie trzeba pokonać. Za każdą umiejętność zdobywa punkty. Punkty przydziela nauczyciel. Dodatkowo na planszy są narysowane 3 serduszka – odpowiedniki 3 żyć w grze komputerowej. Życie można stracić przeszkadzając na lekcji, oszukując, itp. Za zachowane życia również są przydzielane punkty. Na koniec przewidziane są nagrody. Nagrodą główną jest zwolnienie z pisania sprawdzianu i natychmiastowe wpisanie 6. Poszczególne tematy w dziale nauczyciel realizuje w dowolny sposób: lekcja ćwiczeniowa, lekcja z użyciem metod aktywizujących itp. Postępy uczniowskie będą również sprawdza na różne sposoby: kartkówki na ocenę, krótkie kartkówki bez oceny, odpowiedzi. Dodatkowo nauczyciel na planszy będzie zaznaczał, co już uczeń osiągnął i ile punktów w danej misji zdobył. Plansza ma charakter kolorowanki i uczeń „zdobyte levele” może pokolorować.
Materiał zawiera:
Brak recenzji
Używamy plików cookie, aby zapewnić prawidłowe działanie serwisu, analizować ruch i personalizować treści. Wybierz, na co się zgadzasz.
Dowiedz się więcej