Ja mam… Kto ma…? „Oskar i pani Róża”

Materiał cyfrowy

Zestaw 24 kart do gry “Ja mam – kto ma?” w oparciu o lekturę uzupełniającą „Oskar i pani Róża”.

Zasady gry:
Uczestnicy siadają (stoją) w kręgu. Każde dziecko otrzymuje jedną kartę. Następnie wybieramy osobę, która zacznie odczytywać informacje ze swojej karty. Np. Uczeń 1 odczytuje „Ja mam: Start. Co to jest mit?” Pozostali uczniowie muszą być czujni, gdyż teraz musi odezwać się osoba, która ma żądaną odpowiedź na swojej karcie (taką opcję ma tylko Uczeń 2). Osoba, która ma taki zapis na swojej karcie odczytuje odpowiedź i kolejne pytanie. Następnie Uczeń 3, który ma na karcie odpowiedź na zadane pytanie, odczytuje ją.

Grę stosuję jako podsumowanie, sprawdzenie umiejętności czytania ze zrozumieniem i powtórkę treści oraz ich utrwalenie.

Uczniom zdolnym można dać dwie karty, jeśli klasa liczy mniej niż 30 osób.

Grafika – pixabay.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty
Pliki graficzne .jpg
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 4
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 15 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

polonistka przy tablicy

Od 25 lat lat uczę języka polskiego. Lubię stosować nowoczesne technologie na prowadzonych przeze mnie lekcjach, chętnie tworzę i wykorzystuję nietuzinkowe pomoce „analogowe" angażujące podczas zajęć moich uczniów. Z pasją łączę dydaktykę z technologią, by uczenie się było angażujące i oparte na relacji.

 Prowadzę warsztaty i webinary dla nauczycieli oraz występuję jako prelegentka na różnych konferencjach, m.in. w Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Oświęcimiu, I Konferencji Budzących się Polonistów w Łodzi, I Ogólnopolskiej Konferencji Nauczycieli Humanistów we Wrocławiu.Nagrania z moich prelekcji są dostępne po kliknięciu tutaj <KLIK> i <KLIK>.Zachęcam do zapoznania się z moimi wideoszkoleniami na platformie EDUMASTER<KLIK> i <KLIK>.

 Mój pomysł na pracę z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych uzyskał wyróżnienie w konkursie organizowanym przez Ortograffiti. Można go poznać <TUTAJ>.

 Miałam również przyjemność opublikować swoje artykuły w „Polonistyce" <TUTAJ>:- Stacja - Kleryków, - Jak tworzyć magiczne obrazki  na lekcjach języka polskiego za pomocą technologii,- Polonistyczny eduroom.

 Współpracowałam z wydawnictwem WSiP jako recenzentka i konsultantka merytoryczna podręczników i zeszytów ćwiczeń z serii „Zamieńmy słowo". 

Niektóre swoje pomysły na lekcje prezentuję na blogu. Znajdziesz mnie też na FB. Zapraszam!

 

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *