Kapelusz Pani Wrony – Karty pracy dla klasy II
Karty pracy inspirowane lekturą „Kapelusz pani Wrony” zostały zaprojektowane z myślą o uczniach klasy drugiej i rozwijają szereg kluczowych umiejętności:
-
Język polski: Uczniowie ćwiczą rozpoznawanie bohaterów oraz opisywanie ich cech, a także rozpoznawanie emocji głównej postaci, Wrony. Zadania rozwijają zdolność do refleksji i lepszego zrozumienia postaci literackich, a także umiejętność wyrażania własnych uczuć, np. w zdaniu „Jestem dumny/dumna, ponieważ…”.
-
Matematyka: Zadania tekstowe i ćwiczenia praktyczne, jak mierzenie obwodu głowy kolegów i koleżanek, uczą dodawania, odejmowania oraz podstaw mierzenia.
-
Przyroda: Uczniowie poznają leśne zwierzęta – jak myszkę Bronisławę i detektywa Barnabę – oraz symbolikę dębu jako drzewa siły i dumy. Dzieci mogą rysować liście dębu, rozwijając przy tym swoje zainteresowania przyrodnicze.
-
Plastyka: W ramach dodatkowej aktywności dzieci mogą zaprojektować kapelusz dla Wrony, rozwijając swoją wyobraźnię i umiejętności plastyczne.
Karty:
1. Metryczka lektury.
2. Plan wydarzeń.
3. Bohaterowie, kolejność alfabetyczna.
4. Cechy bohaterów.
5. Emocje.
6. Miara krawiecka- obwody, obliczenia.
7. Zadania z treścią.
Zajęcia można wzbogacić o elementy edukacji muzycznej poprzez słuchanie śpiewu ptaków,
co dodatkowo wprowadzi uczniów w klimat opowiadania.
Każda karta pracy jest dostosowana do poziomu klasy drugiej, umożliwiając dzieciom zdobywanie nowych umiejętności w angażujący i dostosowany sposób.
Użyto narzędzi – Canva, ChatGPT
GALERIA |
|
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 1-3) |
Klasa/wiek | Klasa 2, Klasa 3 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | alfabet, emocje, karta pracy, lektury, lektury obowiązkowe, matematyka podstawa |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 10 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź