Ta angażująca karta pracy oparta na fragmentach „Chłopców z Placu Broni” pozwala uczniom wniknąć w świat przeżyć bohaterów. Dzięki analizie konkretnych scen uczniowie:
🔹 Rozpoznają i nazywają emocje postaci w kluczowych momentach fabuły
🔹 Poznają frazeologizmy opisujące stany emocjonalne i uczą się stosować je w kontekście
🔹 Odkrywają rolę narracji w ukazywaniu uczuć bohatera i uczą się analizować jej wpływ na odbiór tekstu
🔹 Przygotowują się do napisania opisu przeżyć wewnętrznych – ćwicząc język emocji i analizę psychologiczną postaci
To nie tylko praca z tekstem, ale także rozwijanie empatii, refleksji i kompetencji językowych – w formie, która prowadzi ucznia krok po kroku do samodzielnego pisania.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6 |
| Przedmiot | Język polski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | Chłopcy z Placu Broni, emocje, frazeologia, karta pracy, lektury, lektury obowiązkowe, opis |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 2 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | 15 - 30 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Poznajmy się bliżej.
WALENTYNKI – gra „WYTURLAJ SERDUSZKO”
Diagnoza z zakresu umiejętności społecznych, arkusz obserwacji funkcjonowania ucznia
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź